.

Mamselamsen

onsdag, september 09, 2009

Ska öppna en depå på Nordnet igen.

Jag har ju inte vågat satsa någonting på osäkra grejor, eftersom jag inte vet vad som kommer att hända här. Men jag fick nog häromdagen.... vill ju vara med... lite grand.

Så nu ligger blanketterna här väntar på att bli iskrivna och inskickade igen.

Jag läser nästan alla ekonomitidningar som finns på nätet... och så lusläser jag varje rad i Veckans affärer... och har fått galet många idéer och tankar om vad som människor kommer att ha behov av, så fort konsumtionen tar fart igen.
Veckans affärer
Och nu ser jag hur rätt jag har haft i de flesta tankarna. Börsen har rusat i år... och ja, jag kommer att komma in sent... men jag tror ändå inte att "ruset" är slut. Jag kommer in i september, som brukar vara en skakig månad och när depån är igång, ska jag bara invänta en riktigt stor dipp... då jäklar köper jag. Inte mycket... men bara så att jag kan få en liten monetär bekräftelse på att tänker rätt (förhopnningsvis)... och att jag har en anledning till att hålla mig upp to date.

För aktier, fonder och sånt... det är roliga grejor det... även om man "spelar" för småpengar.

Over and out/Mamselamsen

3 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Nu har jag fört över en slant till Avanza. Så nu ska det tradas!
/T ss
(till slut fick käringen till det! :)))

2:26 em  
Anonymous Anonym tycker...

Veckans Affärer är ju skitdyra!

2:29 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

TSS: Vu byter tips.

Anonym: Jag fick ett års prenumeratio för 199:-

2:50 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka