.

Mamselamsen

tisdag, september 08, 2009

Foträta strumpor.

Jag har alltid köpt strumpor som är som vanliga strumpor.... men när jag för en tid sedan var inne i en sportaffär, blev jag i princip påprackad "foträta strumpor"... i trepack... för det skulle vara så himla bra. Ni vet... tårna är ju lite kortare utåt lilltån till.... och då skulle dessa strumpor nästan vara som ett mirakel för fötterna. Och jag gick på det!
Foträta
Jag har använt dem... och de är väl bra... men jag märker ingen skillnad på dessa och på mina "ofoträta" strumpor... faktiskt inte alls. Inte förrän det kommer till tvätt, med därpåföljande sortering. Inte nog med att det kan vara svårt att hitta strumpor som är likadana... har man tre par likadana foträta strumpor, måste de även paras ihop med en höger- och en vänsterstrumpa.

Det funkar väl här, där det bara finns tre par... men jag tänker på en stor familj med "tusen" strumpor. Ett jäkla sorterande och parande blir det.... så det inte blir två vänsterstrumpor som man rullar ihop som ett par.

Over and out/Mamselamsen