.

Mamselamsen

torsdag, september 10, 2009

Smink och så.

Jag läser på en sminkblogg på Dn.se att det skulle finnas särskilda foundations som inte flyter ut och kryper in i varenda rynka man har... och som inte accentuerar dem riktigt mycket. Blabla... tror inte ett dugg på det... har provat det mesta i ungarnas sminkväskor.... och det värsta av alla, är mineralpuder.

Det spelar ingen roll vad man målar på ansiktet... som på bilden... när man har rynkor, kryper det.
Vinklar och vrår
Om man inte målar på ett rejält tjockt lager, så det blir som en teatermask... förståss... och det är här mitt tips kommer in. Ett mycket billigare sätt... och ett sätt som döljer rynkorna... helt.

1. Ta lite gips
2. Späd ut det till flytande konsistens.
3. Blanda i lite "människorfärg".
4. Måla på.
5 Vips är rynkorna borta.

Det blir lite stelt i ansiktet, men man kan ju alltid skylla på att man nyss varit hos sin Botoxdoktor. Och en sak till. Le inte... prata inte... rynka inte pannan.... för risken är då att din "foundation" krackelerar. Men rynkfri är du... och det är väl det som är viktigast i hela världen.

Själv kör jag nu bara med lite lite solpuder... bara för att få bort lite av den likvita färgen... eftersom jag aldrig solar. Rynkor är nämligen inte något problem för mig... och de är många.... så länge de är mjuka.

Dock kan jag känna att jag ibland kan störa mig på mina hängknän.... och skulle det störandet gå överstyr, har jag "knäfoundation" som väntar på mig i badrumsskåpet.
Foundation
Fast jag har inte testat det än.

Hm.... den flaskan kanske skulle funka i ansiktet också. Måste prova idag.... eller kanske inte. Provar på min man istället :-D

Over and out/Mamselamsen

2 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Personligen så gillar jag mineralpuder; men det är ett jäkla duttande för att få det på plats. :)

9:06 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Läs inlägget ovanför.... där har du lösningen på allt. :-)

9:22 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka