.

Mamselamsen

torsdag, augusti 27, 2009

Alla som har nagelsvamp räcker upp en hand.

*räcker upp*

Under säkert tio år har jag haft det på en tumnagel och har inte på något sätt lyckats få bort det. Jag vet att det inte är farligt... fast det känns inte så bra att veta att det alltid finns där.

MEN! Nu har jag hittat kuren.... och den hjälper.

Så enkelt som Klorin.

Jag har hållit på med det i två månader och jag ser hur alltihop drar sig tillbaka. Jag har filat ner nageln så mycket som det någonsin går..... och jag har filat ovan på nageln så den till slut blev jättetunn = Klorinet (på en tops) kan ta sig igenom nageln och ställa till med trubbel för det jag vill få bort. Detta har jag gjort två gånger om dagen. Fila... fila... fila...fila... topsa... topsa... topsa.... torka.... luktar lite illa... men med tanke på resultatet, spelar det ingen roll.

Just nu har jag tagit en liten paus... måste odla lite till bröllopet... fast ungarna säger att jag kan använda löstumme då. :-) Men trots att jag inte gjort något på ett par veckor, verkar det fortsätta att dra sig tillbaka.

Så Klorin är inte bara bra till toaletter och till att få handdukar vita.... man blir vacker av det också.

En riktigt långt gången nagelsvamp kan se ut så här. Tur att inte min syns alls,
nagelsvamp1

Over and out/Mamselamsen

9 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Ojoj, är det bröllop på gång?!!!!

Det har jag helt missat - vem är det?

3:18 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jupp..... lilla fröken Jessica.

Här har du deras bröllopsblogg.

http://www.gervide.se/

3:32 em  
Anonymous Anonym tycker...

kolla reklamen på tvn, locerin tror jag det hette!

9:22 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Har testat det.... hjälper INTE!

11:59 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Angående Klorin.

Jag fick för ett antal år sedan som svamp mellan tårna.
Då tog jag den blåa klorinen och hällde ca 1 dl i ett fotbad med varmt vatten.
Satt väl ca 15 minuter med fötterna i "blandningen ".
Spolade lite snabbt av fötterna efteråt och lät dem lufttorka.
Efter fyra behandlingar var allt borta.

1:32 em  
Anonymous Nagelsvampen tycker...

Det finns andra huskurer också (http://nagelsvamp.blogspot.com/p/huskurer.html)! Just nu testar jag med ättika.. Lägger upp bilder efterhand på http://nagelsvamp.blogspot.com/

9:27 em  
Blogger Unknown tycker...

Kolla min sida om nagelsvamp och gärna lite feedback tack :)
Btw, grym sida :)

/nagelsvampen

6:19 em  
Anonymous Anonym tycker...

Åå tack för tipset ska jag testa.. Jag har nagelsvamp fast på båda stortåarna! Tack! Stor kram!

//Ella gnällas sagoland

2:19 em  
Anonymous Nils tycker...

Det finns många bra huskurer, om klorin inte funkar, testa mentholkräm. Ättika är redan nämnt, fungerar för vissa. Tee tree oil kan fungera.

12:06 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka