.

Mamselamsen

tisdag, april 28, 2009

Det här hade vi verkligen inte räknat med just nu.

Vi måste städa!

Jag försöker komma ihåg vad det betyder. Det dyker upp ett ord i huvudet..... dammsuga. Jag vet inte vad det betyder... men jag tror helt klart att det har något med städning att göra. Det klarnar nog framåt eftermiddagen.

Likaså har jag länge sett en flaska i städskrubben.... jättefin... blå och så. Aaaaaaajjjjjaaaaxxxx står det på den. Luktar gott... kan säkert vara bra till något.

Jag lägger mig på rygg en stund och filosoferar... då kommer jag nog på det.

Mmmm... och så ska det plockas undan en massa foton och andra onödiga grejor.... Herre Gud, var ska jag stoppa dem? Det är ju fullt, precis överallt.

Vi ska göra något så galet svårt som att "stajla" vårt hem.

Jösses!

Over and out/Mamselamsen, med alla tvätthögarna

7 Kommentarer:

Anonymous Helena tycker...

Nämen!!!!!!

:-D

Fast det såg stajlat ut redan i påskas om jag minns rätt

1:26 em  
Blogger Mom-Detective tycker...

Ring om du behöver hjälp. Jag är en jäkel på den där flaskan som du hade i städskåpet. Jag brukar sippa lite på den och då luktar det jätterent ööööverallt sen..;-)

1:30 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Helena: Ärligt! Vi har inte dammsugit på MINST tre veckor.

Mom Detective: Ohhhh.... är det det den är till för. Munskölj!

1:36 em  
Anonymous malou tycker...

När dammråttorna vuxit sig personliga kan bära ut dom på verandan, det gör Muminmamman. Själv dammsuger jag inte längre sedan mannen köpte ny dammsugare. Ett ekniskt underverk hemsläpat från Skottland som är tung och besvärlig att dammsuga med. Den leksaken får han ha alldeles själv!

1:46 em  
Blogger Unknown tycker...

Dammsugare???
Visst är det ett äckligt fikabröd?

2:07 em  
Blogger Unknown tycker...

Dammsugare???
Visst är det ett äckligt fikabröd?

2:07 em  
Anonymous solange tycker...

hahaha gillar din humor eller hur man säger :)

6:46 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka