.

Mamselamsen

måndag, april 06, 2009

Det här med glaset i maten.

Läser på Aftonbladet att det till i princip 100% inte kommer från produktionskedjan... det är noga kontrollerat. Och det vore ju också konstigt om det skulle vara där, eftersom det är olika märken som paketeras på olika platser som sägs ha råkat ut för glas i kycklingen.

Då återstår alltså en av två tankar. Det är någon fjolle... eller fler, som springer runt och trycker in glasbitar i förslutna förpackningar. Då måste jag ställa mig frågan: Kollar inte människor att förpackningen här hel och obruten innan de stoppar ner den i kundvagnen? För stoppas det in glasbitar i förslutna förpackningar, borde det ju finnas hål på dem.... och jag skulle aldrig köpa en hålig förpckning.... och har aldrig gjort. (Hittade en på COOP för ett par veckor sedan och lät den ligga kvar)

Fast jag tror fortfarande på copycat-syndromet. Folk stoppar dit sina egna glasbitar för att få lite uppmärksamhet.

Och jag fortsätter att äta kyckling.... om möjligt ännu mer än innan. Den är ju liksom rätt billig just nu. :-)

Over and out/Mamselamsen

4 Kommentarer:

Anonymous JB tycker...

Jag har faktiskt starkt funderat på att pilla ner en glasbit i kvällens middag och sedan ställa upp på bild iklädd en Thor-tröja..All publicitet är ju bra publicitet..

8:06 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Hahahaha.... absolut! Det skulle t.o.m. jag kunna ställa upp på.

8:21 fm  
Anonymous bettankax tycker...

Här en till som äter kyckling med liknande typ av glas som du hade i din fisk...
Allt detta trams. Slås upp till hysteriska nivåer. Copycat, jojomensan!

2:20 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Bettan: Köpte kycklingfilé idag för 47:-/kg. Det tycker jag är svinbra! Frysen är snart full. :-)

3:55 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka