.

Mamselamsen

lördag, april 25, 2009

Här är bilden som vi alla så infernalisk har längtat efter.

Mia och Thor, när de kommer ut genom dörrarna på Arlanda.
Mia o Thor på Arlanda
Och jag fick höra Thor genom Camillas telefon. Har kryper runt på Arlanda, som om det var det mest naturliga i världen, medan Mia intervjuas av journalister... och Camilla är allmänt rabiat. :-)

Och här sitter jag inne i de djupa Småländska skogarna och dricker Champagne och gråter som en liten gris. (Och jag röker vid datorn och sprider aska över hela bordet.... bara så Ni vet.)

Over and out/Mamselamsen

Även på Aftonbladet: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4992785.ab
Expressen: http://www.expressen.se/Nyheter/1.1546297/thor-1-hemma-i-sverige-igen


Det ofantligt glamorösa med Champagne.
Champagne

Jag har sparat korsordstidningen, som var det enda jag hade att skriva på när Mia ringde klockan halv tre på natten och grät från Guatemala och behövde all hjälp som fanns att uppbåda. Korsordstidning
Och vet Ni vad jag ska göra nu? Jag ska lägga mig i soffan och gråta en stund till.... för att sen knoppa in. Gamla käringar orkar inte med hur mycket som helst.

Over and out/Mamselamsen, trött bortom all tänkbar... ???? verklighet, situation... det vete f*n.... men trött är jag.

21 Kommentarer:

Anonymous Hanna tycker...

Vilken känsla, äntligen!!!!

2:53 em  
Blogger Mom-Detective tycker...

Finally.....Fy fan Mamselamsen vad härligt!!!!Önskar man kunde höra ljublet!

2:54 em  
Anonymous Gerd Eriksson tycker...

Nu trillar tårarna!

Åh så skönt det måste kännas för Mia och alla som kämpat för att få hem dem!

Har ingen skumpa men ska ta ett glas vin sen!

2:54 em  
Anonymous Anonym tycker...

JAAAA!

Välkommen hem Mia och Thor!!!!

3:10 em  
Blogger Monica tycker...

härligt ;) skål på er!!

3:11 em  
Anonymous malou tycker...

Gud så glad jag blir! Av olika, mycket privata orsaker har jag inte kunnat engagera mig och göra nåt handfast för att hjälpa, men jag har tänkt och hoppats och bett desto mer. Här skall också skålas i champagne, när jag har torkat tårarna!

3:23 em  
Anonymous Anna tycker...

Åhh va skönt!! Har följt hela historien här och på Thors sida, tänkt å hoppats på att han och Mia ska få komma hem till trygga sverige! Å nu har det ÄNTLIGEN hänt!!!

Hoppas nu bara att allt blir bra å att dom slipper oroa sig för att nåt ska hända ..

Stor kram!!

4:29 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Till Er som kommenterar. Jag sover. :-)

Zzzzzzzzzzzzzzzzzzz...........

4:46 em  
Blogger Humlan tycker...

Underbart!

4:59 em  
Anonymous Anonym tycker...

Gåshud!!!

Välkomna hem Mia & Thor!!!!!!

5:21 em  
Anonymous Anonym tycker...

Finner inte ord, jag är såååå otroligt glad så lyckotårarna bara sprutar:-)
Hoppas nu att Mia och Thor får ha det lugnt och skönt-och att den där mr A hamnar bakom lås och bom fortast möjligt!
/M

6:09 em  
Anonymous mandis04 tycker...

*lyckotårar efter att ha läst på aftonbladets sida*

6:22 em  
Anonymous Anonym tycker...

Eftersom vi inte har A och hans version så är det svårt att ta ställning men alla ni som stött dem får ju ta det ekonomiska ansvaret nu och det känns väl skönt att kunna fortsätta hjälpa till med allt som behövs.

6:24 em  
Anonymous Johanna tycker...

Gud, va skönt. Så underbart. Jag hoppas att vi kan fortsätta med nån slags insamling eller liknande för jag läste att Thor inte ens fick sina skor me sig o sedan när nu Mia sålt av allt för o kunna få hem honom...Jag har MASSOR av pojkkläder här hemma :) :)

Kram Mamselamsen o sov gott

6:48 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Tack!

Anonym.... så klart är du anonym. Om du är intrsserad av Andrews åsikter, tycker jag att du borde kontakta honom. Kan bli svårt, eftersom han nu gömmer sig... då han är efterlyst i hela världen.

Vi som känner Mia och Andrew... behöver inte hans åsikter idag.... då de enbart handlar om att han bara vill ta död på Mia.

6:55 em  
Anonymous Anonym tycker...

Hoppas de tar A snart, det är bedrövligt att han fortfarande är på fri fot.
Nu undrar jag mest vart man kan skicka en liten present till Thor och Mia, det är något som jag verkligen vill göra.

7:16 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

AnonyM: Gå till Camillas sida och hör med henne.

7:20 em  
Anonymous Anonym tycker...

rök och drick och sov och njut. Det är du värd! Ni har gjort ett fantastiskt jobb, allainvolverade. Använt internet-bloggar till maximal effekt och tjatat på media och UD...och sannerligen inte varit svenskt blyga.. Det här fallet bevisar hur mycket makt enskilda människor som arbetar fokuserat i grupp egentligen har.
Hur mycket som kan påverkas etcetera. Bra gjort!

7:44 em  
Blogger Vonkis tycker...

Men Gud vad underbart! Inte kommer jag kunna sova nu inte!

12:27 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Vad duktig du är, Mamselamsen. VAD hade världen gjort utan dig? Det är helt och hållet din förtjänst att ungen är i Sverige nu.

Kan du ordna världsfred nu också?


(Jag hoppas ni förstår ironin.)

9:40 fm  
Anonymous Dakota tycker...

De bästa nyheterna jag sett på länge!
Helt obeskrivligt underbart! :)

Mamselamsen, en jättestor eloge för Ditt engagemang!!

Kram
// Dakota

12:20 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka