.

Mamselamsen

lördag, januari 31, 2009

Idag har "bitchrösten" plockats fram.

Telefonen ringer ganska ofta i det här huset... och jag blir galen på vissa människor.... de som i princip säger:

"Öh... är Stephan där?"

Det är då den där snipiga "bitcrösten" kommer fram.

"Och veeeem kan jag hälsa från?"

Jag tycker att det är så galet oartigt att inte presentera sig i telefonen. Den här gången var det en som undrade om vi hade några lediga lägenheter... vilket vi inte hade. F*n vet, om jag ens skulle vilja ha en sådan hyresgäst... hur man uppträder i telefon, säger för mig, en hel del om människan.

Presentera Er människor!

Over and out/Mamselamsen, lite småkitslig... så där.

2 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Jag plockar fram kyliga sekreterar-rösten "Tyvärr sitter Maken lite upptagen just nu. Kan jag ta ett meddelande?".
Muppar!

2:38 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Hahaha....sååååå kanske man skulle säga istället.

3:18 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka