.

Mamselamsen

söndag, december 14, 2008

Skönhetstävlingar... är de fel?

Jag ser nu att Miss worldtävlingen är genomförd och att Ryssland vann. Är det fel att tävla i skönhet? Nää, jag kan faktiskt inte tycka det... för om det är fel, så borde även alla tävlingar i bodybuilding... snyggast händer... vackraste leende... ja det finns faktiskt sådana och vackrast leende var en kvinna från Nybban som vann för några år sedan... också vara fel. (Det finns även många andra olika tävlingar som handlar om utseende.)

Jag tror att det finns en mall på det ultimata utseendet. Kolla bara in tjejerna som kom i topp på Miss Worldtävlingen. De ser egentligen likadana ut, om man bortser från hårfärg och hudfärg. Jag tror att det handlar om avståndet mellan ögonen.. bredden på näsan... munnens form... benens längd... måtten på kroppen... tänderna... brösten... hur de går o.s.v.

Så den som har den mest kompletta mallen.... med eller utan operationer... och som svarar minst puckat på de frågor som ställs, ligger bra till. Och tycker människor att det är kul att titta på, till ytan, perfekta människor... tja, då stör det inte mig ett skit.

Men en sak är då säker.... jag skulle inte ha en chans i en sådan tävling!

Har en alldeles för stor trut.

Over and out/Mamselamsen



Uppdaterad.
Dock tycker jag att skönhetstävlingar för små barn är jäkligt äckligt. Där är det ju föräldrarna/mamman som tvingar ungarna till det. Och jag såg ett program om detta häromdagen.... där en mamma hotade med stryk om inte den fullsminkade 4-åringen dansade och log som hon skulle. Blää...

2 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Se filmen Little miss sunshine, du kommer älska den. http://www.moviezine.se/filmsidor/little_miss_sunshine.shtml

Eva

11:05 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Läste... och fastnade för orden... "det spelar ingen roll, så länge man har varandra".

Måste nog se den filmen, även om jag inte är någon filmmänniska.

11:53 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka