.

Mamselamsen

måndag, december 29, 2008

Min kropp har vrålskällt på mig idag.

Jag fick ett tecken idag och min kropp gav mig tydliga signaler.... lite småläskiga. Stod och höll mig fast i en av bänkarna i köket och bara kände. Allt snurrade.... det stack i benen.... det stack i händerna... jag darrade... och jag måde illa. Har aldrig hänt förut.

Ett solklart tecken på att jag inte ska vänta med mitt ena Nyårslöfte.... det ska genomföras..... idag!

Ja jäklar... tydligare "spark i rövva" kan man nog inte få.

Over and out/Mamselamsen

14 Kommentarer:

Blogger Cicki tycker...

Jag misstänker vad det handlar om så jag önskar dig enormt mycket lycka till. Jag är också på G. Ska bara komma mentalt till den där dagen när det ska ske. Är nu nere i tre om dagen men har ännu inte kommit vidare till noll. Så jag vet hur svårt det är. Massor av lyckissparkar där bak.

2:10 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Cicki: Mmmm.... på något konstigt vis har min konsumtion sjunkit till ca 4 om dagen... och det känns ju väldigt onödigt.

8:26 em  
Blogger Cicki tycker...

Jag tycker också det känns jäkligt onödigt med 3 om dagen men jag klarar inte det där sista steget än. Får väl peppa mig mentalt ordentligt. Ungdomarna omkring mig slutar för att de är gravida. Fast det är nog ingenting för mig att satsa på.....:-)

8:36 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Cicki: Tänk om vi skulle låtsas.... liksom vara lite sympatigravida. Fast jag känner ju ingen som är gravid.... fan.

8:48 em  
Blogger Cicki tycker...

Då skulle vi nog hamna i Guinesse rekordbok. Två 60-åriga kärringar gravida samtidigt. Vilken hit.....:-)
Du kan få låna bonusdottern. Är ändå inte överdrivet förtjust i henne. Hon ska föda i juli så då har du lång tid på dig att sluta på....:-)
Fast det kanske inte är snällt att låna ut någon som man själv fått för sina synder. Om jag är sympatigravid med henne så kan du ju få vara sympatigravid med mig. Hur låter det???

8:55 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

OK.... 1:a januari, är vi ordentligt på smällen både du och jag. Deal?

9:33 em  
Blogger Cicki tycker...

OK, you just got a deal *undrar vad jag gett mig in på*......

10:12 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Cicki: Ja.... jag vet inte.... men jävligt tjocka kommer vi att bli. :-)

10:49 em  
Blogger Cicki tycker...

Jag ser redan gravid ut så det blir ingen skillnad....:-)

11:19 em  
Blogger Cicki tycker...

Alltså kommer jag inte att våga berätta detta för min omgivning. Det här har sambon väntat på i flera år sedan han slutade. Men han fick en stroke och var tvungen. Jag vill inte att han ska flina åt mig ifall jag misslyckas. Men det ska jag inte göra. Jag är en envis jäkel. Det kommer att bli väldigt mycket sytt, och så ska jag rensa bland mina tyger och sätta in alla gamla papper i pärmar och städa datorrummet och fixa klickbara bilder på hemsidan och sjuttioelva andra saker. Vad ska du göra?

11:37 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Cicki: Vi berättar det inte för någon.... det tänker inte jag göra i alla fall.

11:56 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Och då är det ju skitbra att jag skriver det här..... här som INGEN läser. :-)

11:57 em  
Blogger Cicki tycker...

Jamen, vi har väl bara skrivit att vi ska bli gravida 1 januari eller??? Nä vi talar inte om det för någon, inte någon närstående i alla fall. Läser din gubbe din blogg? Min gör det inte i alla fall. Åtminstone inte vad jag vet....:-)

1:30 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Cicki: Nä, det gör han inte.... inte så ofta i alla fall.

9:10 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka