.

Mamselamsen

torsdag, december 04, 2008

Chockräntesänkning!

Jupp.... Sverige kanske kan börja resa sig upp nu.... och som jag skrev igår.... jag har julklappshandlat. Visserligen hade jag inte börjat när jag fick reda på att reporäntan gått ner 1,75 procentenheter, men regering och riksbank har förmodligen läst min blogg och sett att jag var på gång. Så denna räntesänkningen beror enbart på mig!

Så blommor, presenter, guldklocka och allmänt tack utdelas på Globen. Återkommer om tid när Riksbanken har hört av sig till mig.

Over and out/Mamselamsen, med total hybris.

2 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Stor tack till detta. Dummt någ har jag bunden ränta, men det unnar säkert många andra ... Har det så bra / ela

4:19 em  
Blogger Tutte i blåbärsskogen tycker...

Med färg.... : Jag blir inte heller direkt "drabbad"... men jag är glad för Sverige.

/Mamselamsen

5:47 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka