.

Mamselamsen

lördag, november 08, 2008

Med en tår i ögat.....

.... konstaterar jag att vi förmodligen har varit ute på årets sista svampplockningsrunda. De vi hittade hade gömt sig nere i mossan eller under isolerande grangrenar. Resten var bara som svarta blöta fläckar... frosten hade tagit dem.

Men vad tusan gör det... nu ska jag börja göra mig vacker/vackrare för ikväll blir det en kväll i Kalmar. Middag och Magnus Bettner... sämre kan det ju faktiskt bli. Att jag börjar redan nu med att bli vacker att har göra med ålder. Ju äldre jag blir, desto längre tid tar det att se ut som tjugo.

Fast ska jag vara helt ärlig.... OK, det blir lite smink, men det mest sensationella är nog att jag ska ha klänning. Klänning! Jösses, det bli andra gången i år. Det fina med att inte ha klänning så ofta är att man inte behöver så många... de är liksom som nya varje gång man plockar fram dem

Fast först en tupplur i soffan.

Over and out/Mamselamsen