.

Mamselamsen

fredag, november 07, 2008

Jag Fredagsskapar... trots allt.

Ja ja... Ni har nog redan begripit att jag är rätt missnöjd med det mest just nu.... inkl. mig själv... men det hindrar mig inte från att laga smaskensmat idag. Jag fick reda på igår hur ofattbart gott det är med "röd currypasta" och självklart var jag tvungen att testa det. Så idag är det nån form av fläskfilégryta med massor med bambuskott, lök, kokosmjölk.... och förståss... lite jordgubbssylt. Till det skulle vi haft ris, men ingen av oss gillar ris så det blir hemmagjorda klyftpotatisar istället.

Vi har inte ätit än.... men så här långt smakar det skitbra... efter att ha spetsat till det med lite Tabasco.

Skumpan är öppnad... men i och med mitt "pisshumör".... känns det inte ett skit speciellt.... jag bara rapar.

Men OK.... "Skål ta mig fan!" *mutter, mutter, mutter*

Over and out/Mamselamsen

5 Kommentarer:

Blogger Lilla B tycker...

Fredagsskapar du har världen trots allt inte gått överstyr!

Hälsningar B

5:45 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Lilla b: Jag är nog bara lite allmänt missnöjd... det är sånt som går över.

Det är rätt skönt att vara missnöjd ibland.... och verkligen leva ut det. :-)

5:50 em  
Blogger Lilla B tycker...

Ja, du. Det kan var underbart att grumsa och illfänas ibland...

6:24 em  
Blogger Batbut tycker...

Man får vara sur ibland. Jag är dyngsur. Och ledsen. Inte av någon anledning utan för att jag förmodligen håller på att rensa i systemet. Tror jag :-)

9:59 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Lilla b: Ja... det var det. :-)

Batbut: Så det är DET jag håller på med.

10:46 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka