.

Mamselamsen

fredag, oktober 17, 2008

Oh... vilken spännande stund jag har haft.

Det bor ju en författare under oss, som kom ut med sin första bok förra året. Hennes första bok! (Jag hittar den inte just nu... annars hade jag lagt ut en bild på den.) Maj är någonstans mellan 75 och 80.... så cooolt!

Nu var hon här uppe, för hon behövde hjälp med att hänga upp en tavla, så när Stephan kommer hem ska han ta stora borrmaskinen och gå ner och hjälpa henne... det är ju det som grannar är till för.

Men hur som helst... hon satt här och berättade om sin bok nummer två, som ska ges ut i vår... och hon delgav mig hela handlingen... hur den ska bli, för den är ju inte klar. Spännande! Det är både kärlek, sol och vår, bedrägeri och ond bråd död.

Snacka om att jag ska köpa den!

Nu har jag inte tid att sitta här längre... har massor att göra. Seeyah!

Over and out/Mamselamsen

2 Kommentarer:

Blogger Tankevågor tycker...

Vad kul! Min granne snett under mig är också författare.
Försökte lyssna på dotterns låt här nedan men det gick inte. :-(

Ha en skön helg!

3:47 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

LG: Ja, det är kul och hon säger att hon har så mycket detaljer ur sitt egna liv, som hon vävt in i boken.

Att det inte går att lyssna fattar jag inte.

8:03 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka