.

Mamselamsen

fredag, oktober 17, 2008

Nu ställer sig alla upp och skriker.....

"Hipp hipp hurraaaaaa, för Jessica som blir 30 år idag!"


Jessica1

Min lilla Skata blir fullvuxen idag. *med en tår i ögat*

Vi kommer den 25:e och då jäklar ska vi ha kalaaaas... på restaurang, med allt vad det innebär. Ha det kul ikväll på ditt partaj!

Att Jessica överhuvudtaget finns, är ett mirakel, för Stephan och jag efter ett ihärdigt men misslyckat arbetande med att bli med barn gick vi till läkare. Vi genomgick en massa tester och fick reda på att vi båda var sterila. Stephans spermier låg och simmade ryggsim i cirklar och mina äggledare var igenpluttade efter en äggledarinflammation... så vi gav upp. När jag sedan efter en tur till Sydafrika blev "jättesjuk" och spydde hela tiden, gick jag till läkare och fick mitt livs chock. Jag var med barn.... men att det tydligt visade att det var ett kommande missfall. Jag blev skitförbannad och tänkte: "Det ska vi bli två om!"Det "missfallet" blev Jessica.... som i princip vägrade komma ut... gick flera veckor över tiden. När hon var sex dagar gammal blev hon sjuk och fick läggas in på infektion i Kalmar... tillsammans med alla andra bebisar som föddes runt den 18 oktober det året. Alla hade smittats av ett virus på "Babylätt". Men efter ett par veckor och massor med hemska undersökningar, tillfrisknade hon och fick komma hem. Sen dess har hon varit frisk som en nötkärna.
BebisJessica

Så Jessica är ett mirakel!

Over and out/Mamselmasen, mamma

2 Kommentarer:

Blogger Karriärmamman tycker...

Grattis till både Jessica och hennes föräldrar :)!

10:57 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Hon tackar... jag har precis pratat med henne. Hon läser ju mammas blogg varje dag.

7:14 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka