.

Mamselamsen

fredag, augusti 22, 2008

Modeblogg.

När jag började blogga läste jag Ebba von Sydows blogg varje dag och körde med min grej. "Ebba vs. Mamselamsen" och laddade upp en massa taskiga outfits varje dag.... det var en rolig tid det. När hon lade ner sin blogg och började på Veckoreyn slutade jag läsa. Men idag har hon skrivit en rätt bra krönika och kommer på mig själv att nicka instämmande hela tiden. Svenskar vill vara rätt... svenskar vill vara lika. (Rent generellt)

Jag har aldrig fattat mig på det där med mode, för hur man än vänder sig så har man likt fördömt rumpan där bak. I "alla" tidningar på nätet dyker det upp nya modetips varje dag, typ "Höstens mode"... Höstens måste"... Höstens vill ha"... och det är olika varenda gång. Det ska vara rutigt... blommigt... tight... löst... kort... långt... stickat... randigt... svart... brunt... pastell... små handväskor... stora handväskor... skjortor, toppar... you name it.

Efter att ha läst alla modetips, kom jag på att allt och inget är modernt... så jag bryr mig inte. Jag fortsätter med min stil, som varierar beroende på vilket humör jag är.

Lite klassiskt sportigt... med inslag av en och annan "leopardprint" och lite guld... när jag ids... för det mesta är jag nog bara rätt slafsig. Men jag köper det jag vill ha och inte vad någon säger åt mig att jag ska ha.

Jag har länge letat efter en stor handväska med "miljoner" fack... så jag hittar mina grejor. Jag kollade överallt... alltså när jag var i Stockholm för ett par veckor sedan... och många stora väskor fanns det... väskor som var som enorma svarta hål när man öppnade upp dem.... det man lade i, var förmodligen för evigt uppslukat. Men... så kom jag in på Åhléns och där hängde en väska och fullkomligt skrek på mig. Jag sneglade på den och tänkte: "Nänä.... du är skinn och kostar flera tusen och så korkad är inte jag" Men jag kollade in prislappen och blev glatt överraskad... den kostade under tusen spänn... och jag tog den direkt.

Nu är det kanske inte i normal mening en handväska.
Portfölj
Jag bär nu för tiden runt på en portfölj, när jag går till Willys och handlar mjölk. En perfekt handväska för mig... och alla grejor har sitt egna fack... och jag hittar.

Alltså en världsbra handväska, som kommer att hålla i evigheter.

Over and out/Mamselamsen, o-modig.

5 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Skitsnygg.
Påminner lite om en Mulberry,som jag kollade på i London.
Kostade bara 8000 kr.:(
Bara för Ebba och Hannah på VR.
Smarta tjejer,som tjänar plenty....

10:16 fm  
Blogger Bantartant tycker...

Snygg väska. Svarta hål ska man akta sig för. Jag gillar också handväskor men vill att de ska ha mycket färg! En gång skulle jag på möte och var där tidigt och så gick jag på toa. När jag kommer tillbaka så står en kollega där och säger, jag satte mig jämte dig för jag såg att det var din väska där. Men sa jag den har du inte sett inan för den är alldeles ny för idag. Jo visst sa hon men det är bara du som har så färgglada väskor.
Men nu kör jag med pytteliten ryggsäck... är inne i en antifas. Jobbar ju i "landstingspyjamas" och dessutom natt så då orkar man inte klä upp sig. Oj, vilken lång och onödig kommentar.
Ha det gott!

10:22 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

anonym: Hade jag ingen aning om... ett klipp alltså. :-)

Bantartant: Jag har några färgglada här också... men har kommit in i en praktisk period och orkar inte byta handväska så ofta och då är det bra med en neutral. Och vad gäller kläder. Sitter man hemma och jobbar... eller har arbetskläder är kanske inte viljan att klä upp sig så galet stor.. till vardags. Min outfit just nu... MORGONROCKEN! :-)

Vad annars.

10:49 fm  
Blogger Humlan tycker...

Åhléns var det! Jag ska dit nästa vecka, gaspatronen till bubbel-vatten-maskinen är strax slut (låter det som), mjölkvispen gav upp häromdagen och nu ska jag titta efter väska också... (trots att jag har så många, men ingen är perfekt)

1:23 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Gör det.... de hänger lite till vänster när man kommer in. Fast det fanns bara två kvar när jag var där. Skynda dig!

2:10 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka