.

Mamselamsen

måndag, juni 30, 2008

En glad besserwisser

Varje dag kollar jag över hur världens börser går..... och jag är så galet lycklig över att jag lyckades att sälja av min "pensionsförsäkring" på topp.... eller rättare sagt två månader innan topp.

Men fasen vet om det snart inte är dags att börja köpa igen.... det rasar överallt i världen.... och snart anser de stora hajarna att det är köpläge... då gäller det att ligga ett par dagar före. Får se i slutet på juli eller augusti.
Kurs
Hösten brukar ju vara "uppgångsläge".

Ja ja.... jag vet att det är skittrist med sådana här inlägg, men jag anser att fler borde vara intresserade. Har man bara lite sunt förnuft och håller sig hyfsat uppdaterad, är det inte så galet svårt att dra in lite nålpengar på denna konstiga grej.(OBS! Man ska bara investera pengar som man har råd att förlora.... för inget är ju trots allt 100% säkert)

Over and out/Mamselamsen, hometrader

2 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Det kan se billigt ut på börsen, men vi har stigande inflation, en påbörjad recession och förväntat ökad arbetslöshet.

Det finns banknissar som går så långt att de rekommenderar kontanter som placeringsalternativ. Ifall ett antal banker går åt pipan.

5:35 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Japp.... men det kommer en dag, när köparna tycker att det är dags och då ska jag hänga på.

Fast just nu sitter min "pension" på ett bankkonto. Man kan faktiskt förhandla sig till rätt hyfsad ränta nu för tiden.

6:37 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka