.

Mamselamsen

söndag, april 13, 2008

Detta med att blogga och så.

Många skriver att de bloggar för sig själva. Det gjorde jag också i början... ända tills Jessica kopplade in en räknare till min blogg och jag fick mitt livs chock.
Jag var inte ensam!
Rena folkvandringen var det över mina ord.
Så nä! Jag bloggar inte längre "lite för mig själv".... och därmed måste jag välja vad jag skriver om. Faktum är att jag lusläser varje inlägg tio gånger, innan jag klickar iväg det.

För det är en sak att vara personlig och en annan att vara privat. Saker som jag aldrig skriver om:

-Pengar.... om det inte är när restskatten kommer... vilket den inte gjorde i år. Ska få tillbaka 1832:-... hurra!
-När jag skällt på Stephan... tro det eller ej, det händer. :-)
-När jag skällt på barnen... händer inte allför ofta.
-När jag går ner i en svacka... det händer fortfarande... fast det blir längre och längre mellan gångerna... tack o lov. (Fast vad jag förtsått av gamla bloggrävar, märks det ändå mellan raderna.)
-Och en hel del annat som jag inte kan komma på just nu.

Så allt som jag eventuellt senare kan få "i baken"... nä, det skriver jag inte om.... här!

Och till sist, med tanke på mitt inlägg här nedanför. Jag ska bli bättre på att läsa bloggar igen... och lämna en liten kommentar... hur fånig den än är. Bloggläsandet har i princip legat nere det sista året.... har på något vis inte tagit mig tid till det.

Men det ska bli bättring... lovar!

Over and out/Mamselamsen, på ett ofantligt strålande humör!


Och vad det gäller omröstningen, en bra bit ner: Vi drar nog inte till Kalifornien! :-) Så då är det endast tre alternativ kvar. Avgörs till 103% i veckan som kommer.

2 Kommentarer:

Blogger listoplisto tycker...

Ska man blogga "för sig själv" så får man nog göra det i Word, för ute på nätet är man aldrig ensam :-)

Men visst är det trist att de flesta som läser aldrig säger något. Tänk så många chanser till vänskap man missar...

8:10 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Listoplisto: När jag började blogga, var vi ett gäng som jämt kommenterade hos varandra. Fler av dem har jag träffat flera gånger på bloggträffar. Två av dem har blivit vänner för livet och vi håller kontakt på annat sätt än genom den här bloggen. Väldigt, väldigt trevliga människor. Och de två bloggarna är Gagga och Ilva.... två verkliga supertjejer/kvinnor.

För att inte prata om Cian/Vildingsbravader.... hon har varit här flera gånger.

Japp, så många trevliga människor missas... genom att man inte visar att man finns.

8:31 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka