.

Mamselamsen

lördag, april 12, 2008

Det matskapas även idag.

Idag är det Stephans tur. Dofterna sprider sig ända hit in till mig vid datorn... här vankas det Korvstroganoff. Jäklar, jag måste nog fasen ta ett kort på det.

BRB!

Fem minuter senare.
korv
Inte illa... inte illa alls... fast inte riktigt lika äckligt som mitt gamla Korsvstroganoffkort.

När det skapas i det här huset, måste det ju till ett glas vin. Och i och med att min make är nykterist, så kom han in och serverade mig ett glas här vid datorn.

Han är världens bästa karl... Era gamla gubbar kan slänga sig i väggen!

Sen är det ju tur att det inte skapas varje dag i det här huset, för då hade jag nog varit på kanelen för jämnan.

Ibland lagar vi faktiskt bara mat. :-)

Over and out/Mamselamsen, fortfarande direkt från morgonrocken

7 Kommentarer:

Blogger Lilla B tycker...

Men viss igenkänningsfaktor finns det. Som tur är...

11:05 em  
Anonymous Anonym tycker...

Min man är en mästare på att laga mat till skillnad från mig. Jag kan men har inte det intresset som han har. Det är bara en nackdel med hanns matlagar intresse och det är att kläderna verkar krympa oroväckande fort och, ja, man måste ju dricka ett eller två glas vin till den goda maten för att den ska bli fulländad. Han har just nu matlagar förbud ett tag framöver.;) Bikinin ska ju snart fram.

12:58 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Lilla b: As-kalas!

Pernilla: Min är också en mästare... kock som han är. Fast här är det tvärtom... HAN har inte intresset längre.

9:18 fm  
Blogger Strumpstickan tycker...

Kul!

9:51 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Beklagar, men du har fel. Han är på sin höjd näst bäst. Det är nämligen jag som har knipit världens bästa karl - så synd om alla er andra... ;-)

4:33 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Malou: Pfjutt.... det tror du bara. :-)

3:24 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Strumpstickan: Visst är det. :-)

3:25 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka