.

Mamselamsen

lördag, april 12, 2008

Kan en blogg spegla ens personlighet?

Jag har testat och faktiskt säger det en hel del om mig.


Improvisatörer (SP)

“Ät, drick och var glad!”

Keirsey kallar den här typen för Artisans eller Hantverkare. Det ska förstås bildligt - även om många människor av den här personlighetstypen är mycket skickliga på att skapa med händerna! Men framförallt är dessa människor bra på att lösa praktiska problem. Det gör dem mycket lika Strateger, som dock ofta föredrar mer abstrakta problem. Improvisation är den här typens absoluta talang - de tar vad som finns till hands och lyckas oftast sno ihop nånting som fungerar när de ställs inför ett problem.

Improvisatörerna värderar sinnlig njutning högt - termen hedonistisk myntades av Aristoteles för att beskriva vad lycka är för den här typen. De har förmågan att smälta in bland andra människor väl - så bra att de (om de är på det humöret) kan framstå som något av sociala kameleonter. En egenskap som dock ofta gör dem till framgångsrika försäljare - så de har lätt för relationer och att bli omtyckta av andra människor genom att spegla dem.
Vill du ha en Improvisatörs uppmärksamhet - pröva “Det här var kul - det måste du testa!”. Improvisatörerna använder ofta ord beskriver upplevelser, “skönt”, “gott”, “häftigt” etc.

Det fanns ännu en analys, men jag tar inte med den, för då hade det här inlägget blivit hur långt som helst.

Testa själva... jag tror Ni blir förvånade hur träffsäkert det är.

HÄR!

Over and out/Mamselamsen, gott och skönt häftig. :-)

4 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Nja.. för mig stämde resultatet bara delvis...

11:31 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Alldels säker? :-)

12:29 em  
Anonymous Anonym tycker...

Jag fick samma resultat, improvisatören. Det andra resultatet blev festfixaren :)

12:32 em  
Blogger Batbut tycker...

Mäh.... jag har testat alla mina 4 bloggar och får samma hela tiden... VÅRDAREN... is that me????

4:09 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka