.

Mamselamsen

måndag, mars 24, 2008

Vi har en dubbelsnobb i familjen.

Camilla!
Camillas sovrum2
Om man läser i DN är visst alla Macanvändare snobbar. Jösses.... och Camilla har två! Hon är en dubbel-snobb! Fast på bilden syns även hennes PC.... kan det förlåta och göra henne lite mer med båda fötterna på jorden?

Enligt artikeln köper Macanvändaren fem par sneakers om året, känner sig överlägsna andra och bleker tänderna.... har hybridbil... äter ekologisk mat... är perfektionister... dricker dyr latte.

Hm... jag tror Millan på något vis är den felande länken, för hon kan inte leva upp till någon av dessa "personligheter". Hahaha... framför allt inte det med att vara perfektionist.... fråga mig! :-)

Jag tror hon har sina "Maccintossar" för att de helt enkelt är bäst att göra musik på.

Over and out/Mamselamsen, lite grå med PC.

12 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Att vara snobb eller inte beror nog inte på vad man har för dator eller vad man äter utan hur man är i sociala sammanhang.

/Musikproducenten

9:41 fm  
Blogger PGW tycker...

Två macar? Kom igen, jag har fyra. Just nu. Jag borde drunkna i gympadojor.

9:50 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Musikproducenten: Puh.. i så fall klarar hon sig... för är det något hon INTE är så, är det snobbig. Det har hon efter sin mor. :-D MEN skulle det mot all förmodan dyka upp ett litet uns, vet hon vad som händer. Hon plockas hem till Nybro och så åker hon på att skura våra toaletter och badrum med tandborste. :-)

PGW: Jaa, det borde du. Var har du alla?

10:20 fm  
Blogger PGW tycker...

Gympadojor finns så sällan i grönt. Det är nog därför. Och så använder jag sällan sådana. Roligare att köpa andra skor. Eller fler datorer.

4:32 em  
Anonymous Anonym tycker...

Fyra sneakers per år? Max 1 par.
Bleker tänderna? Nej.
Hybridbil? Inget körkort.
Äter ekologiskt? Ja ibland.
Perfektionist? Eeeh nej.
Dyr latte? Inget kaffe alls tack.
Överlägsen? Nej, har bara en snygg och funktionell dator ;)

Haha vilken kul artikel!

4:34 em  
Blogger LipglossHeaven tycker...

Latte?? Vilken tjafs! Dubbel espresso ska det vara...maximal effekt med minsta ansträngning. Hihi...

10:15 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

alena: Exakt! :-)

Millan: Jag VISSTE väl att du är en karlakarl!

11:20 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Vilka musikprogram använder Millan, vilka tycker hon fungerar bäst?

2:58 em  
Blogger LipglossHeaven tycker...

Jag jobbar mest i Logic, ialla fall nar jag sjalv gor musik. I stora studion jobbar vi i Protools for audio och reason for midi. Men jag gor all midi i logic och sen exporterar jag det som midifiler som helt enkelt importeras i Reason.
Anledningen till dom olika programmen ar att den stora studion helt enkelt inte har Logic.
Personligen tycker jag det ar kanon! Men..nu pa sistande har jag inforskaffat bade Live och Cubase och tankte vidga mina vyer ytterligare. Garageband ger jag dock inte mkt for...men det kanske mest ar for att jag aldrig riktigt jobbat i det.

Mvh.
Camilla

10:02 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ja du Millan.... det var då för väl att du svarade.... själv fattar jag ingenting av det du skriver. :-)

7:21 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Fyra sneakers per år? Kängor
Bleker tänderna? Nikotingulnade
Hybridbil? Nej, Land Rover
Äter ekologiskt? Tror inte det
Perfektionist? Ja
Dyr latte? Allt med koffein duger
Överlägsen? Ja, i alla ödmjukhet

11:20 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Cederhaus: Haha... vetenskapen har alltså helt fel.

11:41 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka