.

Mamselamsen

onsdag, mars 19, 2008

Skulle någon vilja vara så vänlig och slå ihjäl mig lite grann?

Ni vet tvättmaskinen med den troligt ruttnande tvätten som jag skrev om nedanför. Maskinen var sönder och hur jag desperat försökte få ut tvätten.... reparationsgubbe kommer imorgon.

Jag fick rådet att trycka länge på en knapp... och gjorde. Öppnar luckan och förväntar mig gräsliga odörer av den ruttnade tvätten. Men icke! Den var helt torr!

Jag hade glömt att vrida på vattnet till tvättmaskinen!

Nu ska jag gå och banka huvudet i väggen ett antal gånger.

Over and out/Mamselamsen, ett pucko!

8 Kommentarer:

Blogger Lilla Jag tycker...

Mohahahahahaha

12:27 em  
Anonymous Anonym tycker...

*ASG*
Vilken tur att du kom på det innan dyra reparatören kom iallafall! :)

12:33 em  
Blogger Humlan tycker...

Ha ha! Instämmer med ninnibeth, tur att inte reparatören hade hunnit komma.
När du har bankat huvudet klart så kan du väl banka upp en tvättinstruktion vid tvättmaskinen, lite goda råd om att sätta på vattnet, hälla i tvättmedel... ;o)

12:59 em  
Anonymous Anonym tycker...

Alltså, det var nästan det dummaste jag hört. *garvar ihjäl mig* Fast själv brukar jag ju försöka koka korv utan att sätta på plattan, så jag borde nog egentligen vara tyst.

6:47 em  
Anonymous Anonym tycker...

Du gjorde just min dag ;-)

Vi har gjort samma sak här men vi kom på det som tur var.

9:27 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Alltså! På mig finns det bara två lägen. På eller av. Jag kan vara den mest fokuserade människa som går i ett par skor och där emellan är det av.... HELT AV!

Och igår kopplade jag tydligen på På-knappen igen. :-)

9:42 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Men du, nu när du klurat ut felet på DIN maskin, kan du då berätta vad det är för fel på MIN? Den vill liksom inte tömma bort vattnet efter sköljningen, den bara står och hackar, tills jag får tömma den för hand... Och DET tror jag inte var meningen.

6:16 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Gammelmamman: Kollat den där grejen nertill, där ludd och en del äckligheter brukar samlas? Är den full, brukar det inte tömmas så bra.

Jag vet! :-)

5:38 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka