.

Mamselamsen

onsdag, mars 19, 2008

Hur bryter man sig in i en tvättmaskin?

Vår resa i förra veckan renderade i ett gigantiskt tvättberg. Och ordningssam som jag är, sorterades jättehögen i diverse mindre högar och jag började med "vitt"... i måndags.

När jag på eftermiddagen skulle hänga upp det rena, var maskinen fortfarande inte klar. Den stod där och surrade. Jag stängde av och försökte starta om..... ingenting. Jag stängde av och på... säkert tio gånger. Inte en reaktion.... bara surr surr surr.

Då kände jag att det var dags att ringa en reparatör. Förmodligen någon drivrem som gått av.... igen! Japp.... killen kommer. Imorgon!

Jag har tvätt som ligger blöt i maskinen sen i måndags. Jag undrar om den går att rädda imorgon.

Eller är det någon som vet hur man bryter sig in i en tvättmaskin som vägrar öppna sig för att tvättprogrammet inte är klart?

Over and out/Mamselamsen

2 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Alla maskiner har en "reset" funktion, t ex att du trycker på en knapp extra länge, eller två samtidigt, eller i en speciell följd. Ring reparatören & fråga hur du kan få ur tvätten så den inte ruttnar för dig innan han kommer!

9:26 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ska kolla! Tack!

10:55 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka