.

Mamselamsen

onsdag, mars 19, 2008

P Å S K !

Herre Gud..... jag måste städa.... Iiiiiiii!

Jessica och Karl kommer hem imorgon. Sen måste vi köpa in det slaktade lammet, för här ska ätas vitlöksdoftande lammstek med Hasselbackspotatis på fredag.

Att-göra-lista.

- Handla allt... inklusive påskägg som ska gömmas.
- Försöka hitta påskdekorationerna som finns någonstans.
-Toorna. Blä!
-Få det hyfsat katthårsfritt, så inte Karls allergi eskalerar till astmaanfall.
-Torka ut kylskåpen och vräka alla där levande organismer. För jag är övertygad om att det bor nått i våra kylskåp.
- Påskliljor!
- Björkris..... hm, då måste jag åka en bit, för man får ju inte bryta kvistar hur som helst.
- Packa en massa auktioner som gick ut på Tradera igår. (Visste Ni att folk är fullkomligt galna i bokmärken och vykort?)

Fjädrar... jag måste ha fjädrar!

Sen framåt kvällen ska jag sätta mig att måla sockerbitar. Varför? Det tar vi en annan gång... alldeles för lång historia. Men den handlar om skvallersugna Påskkärringar och hur man blir av med dem.
Påsk

Fatta! Jag har ju inte tid att sitta här vid datorn.

See yah!

Over and out/Mamselamsen, modern häxa som kör dammsugare