.

Mamselamsen

tisdag, maj 22, 2007

Så lite tid och så mycket att säga.

Så idag får bloggskrivande och bloggläsande stryka på foten. Dagen börjar med en sejour hos min tandhygienist.... alltså till damen som säkert hade gjort "grand succé" på vilket tortyrläger som helst. Men hon får tortera mig en stund... jag t.o.m. betalar för det, för att jag sen ska få gå ut i världen med en ren och naken mun. Och ut i världen betyder idag, Kalmar. Och det som händer där, faller under kategorin "Skrivs inte i bloggen"... sorry! :-D

Men om Ni inte har något särskilt för Er, skulle jag behöva hjälp.

Hur putsar man sådana här fönster? Iallafall det längst till vänster.
Treluftsfönster liten ändrad
De vita pluttarna visar hur de öppnas och sen kan Ni ju bara tänka Er vilka problem jag har med utsidan. (Jag tänker inte haka av det, eller köpa de så berömda hushållsnära tjänsterna och låta någon oskyldig människa riskera livet.)

Over and out/Mamselamsen, huslig! *jätteförvånad*

11 Kommentarer:

Blogger l*eva tycker...

åh...kan Du rusa in på Baronen och köpa några Grönhögslimpor till mig?

Det går bra med Samsikt, men gärna en Grov också!
Förr---för MYCKET länge sen...åkte jag till Lotsutkiken och tog en Köttbullemacka med rödbetsallad där. Vid mina Kalmarbesök.
Den finns väl inte kvar va? (Lotsutkiken alltså...mackan åt jag ju upp...)

8:57 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Eva: Sorry.... det är inte dit vi ska. Men det fiket/restaurangen finns kvar... jag var där och käkade för något år sedan.

9:10 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Du.. jag tog blommorna från vardagsrummet till köket förra veckan, för att börja putsa. Blommorna står fortfarande på samma ställe. Idag?

9:42 fm  
Anonymous Anonym tycker...

På tok för överkurs för mig. Lycka till i alla fall och fönstrena var otroligt vackra.
Ha det gott...

10:45 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Nakne mun? Inga tänder kvar? ;)

Ang dina fönster...jag lovar att ALDRIG mer klaga på våra.
:D

11:54 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Sandra: All tandsten är borta (nakna) och därmed går det inte att äta glass på några dagar. Måste vänta tills jag har fått en liten behändig beläggning igen. :-)

Nä... klaga inte på dina fönster. Fast de här är inte de värsta vi haft. De värsta var likande, fast med ett litet fönster över de vanliga. Och de var fan inte att leka med.

12:48 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

anne-maj: Låter som jag.

12:48 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Mia: Vackra... men jobbiga.

12:49 em  
Blogger Strumpstickan tycker...

Åk till närmaste Biltema och köp en fönsterskrapa med teleskopskaft så du kan hålla skrapan med långt skaft utanför från ett annat fönster?

Kostar ca 60-70:- spänn tror jag det var... och det sitter svamp på ena sidan som i de man har till bilrutor... funkar suveränt!

1:37 em  
Anonymous Anonym tycker...

Så ni har inget "över-fönster" över dom? Vi tvättar nämligen vårt tredje omöjliga fönster från överfönstret med hjälp av en skrapa med långt skaft. Och sen när man ska torka det så sätter man fast en handduk på kvasten.

Hänger du med eller ska jag komma upp och visa?

Men man måste va lång och vig för att räcka. Så det är precis nåt för dig och mig =)

4:06 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Strumpstickan: Det är nog lösningen.... om inte Jenny kommer upp och visar hur man gör.... på ALLA rutorna. :-D

4:44 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka