.

Mamselamsen

lördag, maj 12, 2007

På begäran.

Mildamakter vill veta hur och vad vi äter, när vi rivstartade vårt "nya liv".

Frukost: Smoohie på 2 dl soyamjölk, en halv banan och 1-2 mått proteinpulver (finns i burken)
Mellanmål: Lite kycklingfilé (ca 50-75 gram) så mycket grönsaker du vill (men bara grönsaker som växer ovan jord... så glöm morötter, potatis och sånt)
Lunch: En smoothie... men cirka 1 dl frysta jordgubbar. (Blir som glass)
Mellanmål: Grönsaker med 6-8 tärningsstora ostbitar.
Middag: Smoothie med färsk ananas.... en 1 cm tjock skiva.
Mellanmål: Grönsaker med fyra skivor kalkon.... sånt där smörgåspålägg.

Jag dricker bara vatten och reningste, "Detox"(hälsokostaffär)..... och så kaffe förståss.

Jag powergår (helst före frukost) ungefär 5 km om dagen (tar 40-45 minuter)

Sen gör jag faktiskt inget mer. Nu har ju Stephan och jag hållit på med detta i ett par veckor och har fått upp förbränningen i kroppen, så nu har vi börjat äta riktig lunch.... men hela tiden håller vi koll på kolhydraterna. (Vi får ju i oss de vi behöver med frukten och grönsakerna... tro det eller ej, men grönskaer innehåller också kolhydrater

Vi har även börjat tillåta oss att äta och dricka vad vi vill en gång i veckan.... och med tanke på gårdagens "ätavadduvill-mat"... kommer vi att ta det mycket lugnare nästa fredag.

Soyamjölken köper jag på Willys och proteinpulvret köper jag i hälskostaffären. "Holistics proteintillskott"

Få upp förbränningen genom att äta lite men ofta, äta kolhydratfattigt, röra på mig är lösningen.

Nu startade jag faktiskt inte denna förändring bara för att gå ner i vikt. Jag kände mig trött och seg och behövde en förändring.... viktnedgången blev en bonus.

Over and out/Mamselamsen,

8 Kommentarer:

Blogger Vonkis tycker...

Så där är det tydligen ofta, om jag har förstått det rätt. Det är inte bara vikten som förändras när man lägger om mat- och motionsvanorna, hela människan mår bättre. Jag har kanske sagt det förut men jag säger det igen ändå. Jag är otroligt imponerad av er!

2:29 em  
Blogger Mildamakter tycker...

Tack snälla, jag behöver både gå ner i vikt och få en mental kick, så jag ska testa det här :o)

3:10 em  
Anonymous Anonym tycker...

Jag köpte Detox-teet igår, ska börja med det imorrn. Måste också göra nåt åt mig, mer än bara sluta med godiset. Får se hur bra det går, men jag ska helt klart ge det en allvarlig chans.

Heja på Mamsan!

3:54 em  
Blogger Kimmie tycker...

Vad kul att det går så bra, jag gick själv ner 11 kg i höstas med GI-metoden och det har ju en del likheter med vad ni gör, att man skär ner på kolhydrater.

6:06 em  
Anonymous Anonym tycker...

Jesus, så tråkigt det låter. 8|

Ät normalt och skippa socker istället. DET gör underverk, kan jag lova. :)

Hålla på och experimentera med pulver och grejer och späka sig allmänt tror jag inte ett dugg på - "expertråd" eller ej.

6:39 em  
Anonymous Anonym tycker...

liknar litegrand "stenåldersdieten" som jag hört talas om -allt "vitt" ska undvikas, alla kolhydrater från potatis, pasta, bröd osv. och komjölken ska oxå bort.

Hmmm skulle jag börja ngt liknande måste det ändå gå etappvis för min del och vad sjutton ska jag äta (kallt) under min 20min långa lunchpaus? brunt bröd som jag ätit hittills har ju fungerat hyffsat! jag klarar mig inte utan mina brödskivor under dagens jobb...?!

9:59 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Enioreh: Denna grej vi kör med just nu, är en rivstart som vi ska göra under ett par veckor. Sen handlar det om att äta som vanligt, fast dra ner på kolhydraterna. Vilket betyder att fortsätta att äta sex gånger om dagen, men leva efter ordspråket: "Ät frukost som en rikeman, lunch som en välbärgad och kvällsmat som en fattigman."

Så detta är ingen diet som ska pågå under någon lång tid.... bara en rivstart, så det hinner inte bli tråkigt.
Over and out/Mamselamsen, som ska ha omelett med bacon och grönsaker till frukost idag.

Josephine: Denna diet behöver ju inte du.

9:22 fm  
Blogger LipglossHeaven tycker...

Gull-pucko!!

Det handlar som sagt om att rena ut systemet sa att kroppen kan ta upp alla naringsamnen man stoppar i sig..

Det ar en fas...

Socker ar en del av processen...men bara en liten del!!

6:29 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka