.

Mamselamsen

lördag, maj 12, 2007

"Luftslottet som sprängdes".

Det är Stieg Larssons fel att jag inte vaknade förrän nu. Jag skrev förut att jag tyckte att första halvan av "Luftslottet som sprängdes" var skittrist... riktigt långtråkig. Men den tog sig! Faktiskt så pass att jag låg med stora "Trixieögon" ända till klockan halv fyra i morse, för jag var tvungen att få reda på hur det skulle gå för Salander och "det andra". (Jag skriver inga detaljer, då jag vet att det är många som inte läst boken.) Så orkar man ta sig igenom de femton första, dödstråkiga kapitlena, får man lön för mödan.
Luftslottet
Men om jag ska utse en favorit att Stiegs tre böcker, utnämner jag "Flickan som lekte med elden" till den bästa. Så pass bra, att till och med Stephan hade svårt att få andra saker gjorda än boken... och han fängslas inte av en bok i första taget.

Nu övergår jag till "Guldkalven" av Helene Tursten.... så får jag se om jag blir sömnlös även av den.

Förresten...fick ett mail idag från Millan. Hon har varit tvungen att flytta fram sin hemresa. Hon blev ju så himla sjuk efter det att jag åkte hem, och kunde inte gapa som planerat i skivstudion. Så istället för att stressa fram en massa musik, skjuter hon istället upp hemresan till den 2:a juni. Och det tycker jag var klokt, även om vi skulle behöva vår "gestaptränare" tidigare.

Så Jessica! Ni får gästrummet alldeles för Er själva när Ni kommer. :-) Kan du bli vår "personaltrainer" tills "Gestapo-Camilla" anländer?


Over and out/Mamselamsen, inte riktigt vaken.


Uppdaterad efter samtal.
Hon kommer inte till Sverige förrän den 4:e juni. Lagom till att kunna sitta på balkongen och vifta med en svensk flagga på nationaldagen.... om det nu är det hon längtar efter. :-)

Uppdaterad igen.
Har jag förresten berättat, att det där "äta vad du vill en gång i veckan".... inte alls kommer att bli en gång i veckan. Fy fan... min mage är i uppror idag. Faktum är, att hela jag känner mig svag och ömklig. Så idag får det bli smoothisar, kycklingfilé, broccoli och "Detoxte" för hela slanten. Och en lång runda med stavarna.... för så här vill jag inte må!

9 Kommentarer:

Blogger LipglossHeaven tycker...

Flickan som LEKTE med elden? Eller har jag missat en bok?? *ler*
Jag aker harifran den 3e juni...

*kram*

9:44 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Hahaha.... snacka om jag inte var helt vaken.

10:41 fm  
Blogger Ilva tycker...

broccoli låter ju bra för din oroliga mage måste jag säga, he he

10:45 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ilva: Kokt broccoli känns som bomull i magen. :-)

10:54 fm  
Blogger Mildamakter tycker...

Jag håller med dig om att Flickan som lekte med elden är den bästa av de tre böckerna, men jag kunde trots det inte släppa den sista boken förrän jag var klar med den :o).
Kan du inte skriva ett blogginlägg som klart och tydligt beskriver vad du äter nuförtiden? Jag hade då sannerligen behövt starta upp något liknande nämligen...*ler*. De där proteindrickat du dricker, vad där det och var köper man det?

1:12 em  
Blogger Kam tycker...

Jag längtar till jag ska läsa den. Men lite sorligt för efter det är det ju slut.

2:04 em  
Blogger Kam tycker...

Ja, inte slut på livet precis. Men ja du fattar? :D

2:05 em  
Anonymous Anonym tycker...

Visst, vår "diet" består av att promenera 1,3 mil till Ikea och sen äta äppelkaka med vaniljsås där. :)

4:25 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Katja: Bara du inte blir besviken... på boken alltså.

Jessica: Men så är Ni spetor också.

6:02 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka