.

Mamselamsen

fredag, maj 11, 2007

Fredag = äta vad vi vill till kvällsmat! UPPDATERAD!

Japp, vår lilla "HälsoGuru" har sagt att vi kan få äta vad vi vill ikväll.

Vi har suttit i två kvällar och bollat fram och tillbaka om vad vi ska äta.
-Pizza?
-Marängsviss?
-Fläskfilégryta med Hasselbackspotais?
-Ostmackor på grekiskt bondbröd?
-Omelette med gräsligt mycket Västerbottenost i.
-Kebab?
-Korv Stroganoff?

Nu... vet vi vad vi ska äta!

Vi ska köpa nötfärs och göra varsin jättestor amerikansk hamburgare med bröd och sallad till. Till det ska jag försöka ta två glas vin. Ja just det... försöka! Jag ha försökt att dricka ett glas vin i veckan... men av någon konstig anledning smakade det inte bra och jag hällde ut hälften... trots att det var mitt favoritvin. Millan säger att det kan bero på vårt vansinnigt hälsosamma leverne.... kroppen protesterar mot "gifter". *suckar*

Nä, nu ska träningskläderna på... "robust-kraft-promenaden" väntar.

Over and out/Mamselamsen

Uppdaterad med ett eftersvettningsinlägg.
Jag fattar inte vad det är för fel på Jenny och mig, när vi är ute och går. (Jaja, Stephan är också med, men han går alltid tio meter framför oss... precis som om han är ute och vallar oss tjejer.) Men Jenny och jag pratar alltid förlossningar när vi kliver runt i spenaten... vad är det egentligen för fel på oss?

Förresten recept på Amerikanska hamburgare. 4 st
1/2 halvt kilo nötfärs
Lite salt
1 tsk Tabasco
1 1/2 dl tomatjuice eller passerade tomater

Inte helt onyttigt... om man borträknar osten-dressingen-ketchupen-den inlagda gurkan. Men... WTF... det är fredag!

1 Kommentarer:

Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jenny.... jag kommer snart ner och hämtar dig!

8:35 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka