.

Mamselamsen

torsdag, april 19, 2007

So much to do, and so little time.

Josses josses (ledsen for att jag inte hittar nagra prickar).

Jag har inte haft en lugn stund sen jag kom hit. Och eftersom tjejerna inte har nagot Internet hemma, sa jag jag nu "snikat" at mig en stund pa ett Internetcaf'e medan de hajkar uppe i Hollywood hills. Jag stortvagrade, eftersom vi gatt runt hela dagen nere Fashiondistrict och kopt sa mycket "brahasaker". Jag far visa nar jag kommer hem, da jag inte kan fa in nagra bilder har. Shiiiiit!

Men hur som helst jag kom fram tva timmar forsenad och nu bor jag ihop med tva galningar......
Millan Zoe ändrad
Camilla och Zoe efter bilkrash
Gamlat kort.
... Ni vet vem och en Pitbull, som ar en pensionerad kamphund. En "liten liten" misshandla krake som Zoe tog hand om for tre ar sedan. Han har helt sonderbitna och arriga oron och ett grasligt arr runt hela halsen halsen eftersom den forre agaren holl honom kedjad och kedjan at sig in i halsen. Och som om inte detta var nog, fick han cancer i ena ogat for ett ar sedan, sa nu har han bara ett oga. Han, "Bullit" har varit med om sa mycket hemskheter i sitt liv, sa nu ar han overlycklig over att fa bli behandlad som en bebis.... sa trots sina 35 kilo, vill han sitta i knat och bara fa vara en gammal hund. Jag skulle vilja strypa de som hade honom innan.

Sa, Fashiondistrict forut och Hollywood nu.... och inspelning ikvall och inatt. Jag kommer att vara dod imorgon, da vi hade planerat att gora nagot som Millan inte gjort under sina 8 har i Californien.... Disneyland!!! Men bara om vi orkar. Jag klarar mig utan det, men Millan vill dit.

Mitt storsta problem just nu ar att mitt Visakort sjalvklart har blivit avmagnetiserat, sa jag maste till banken och forsoka fa ut lite pengar. Det kanns inte bra att sta i en affar, som varsta skurken och det star pa deras apparat att det inte finns pengar pa kontot. Varfor, ska detta handa varje gang?

Sen kan jag beratta att Camilla har blivit "ackelsmal" och jag ar gron av avund. Sa hon och jag har bestamt, att nar hon kommer hem, ska hon "ta hand om" Stephan och mig. Hon ska fixa mathallningnen, vilket betyder att de forsta veckorna kommer att besta av en massa konstiga groter och sa vi ska avgiftas.... vilket betyder att vi kommer att skita knack! (Varfor inte tarmskoljning pa en gang, sa hon kan analysera det ordentligt.) Sen ska hon slapa oss runt i en massa motionsspar... och da handlar det inte om att "langsamhetsga". Scheeezzzus!

Meddelande till min alskade make: RING pa Millans mobiltelefon! (Det ar forprogrammerat i telefonen hemma) De har ingen telefon som funkar att ringa till utlandet pa. Och min.... surprise... surprise.... har lagt av!

Nu tar jag en paus och gar och fixar lite dricka och ga ut och roka. BRB!


"Tebaks"!
Zoe, den gamla skatan pastar att jag ar mer hogljudd an Camilla! Hon sager att hon aldrig har traffat en manniska som skrattar sa hogt som jag. Det ar ont fortal.... jag som bara fnissar lite diskret. :-D

Jag fick nyss reda pa att jag kan ladda upp mina bilder har, om jag tar med kameran och kabeln nasta gang. Sa det kanske kan bli lite bilder trots allt. For jag har en riktigt lacker bild pa trosor med inbyggda extraskinkor.... "that's the shit".... funderar pa att kopa ett par. For vem vill inte se ut som Jennifer Lopez?

Na, nu maste jag dra... tjejerna kommer val snart nerramlande fran berget.

Over and out/Mamselamsen, som nog kommer att hamna pa California PizzaKichen ikvall innan studion och ata Tequila-chicken-fettuchini med den sjalvklara Coronan.

24 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Heeeej....

Nä du fnissar bara lite diskret...Det vet väl jag det...

;)

Ojojoj Disneyland..HUR gammal är hon egentligen?? :)

Ni verkar ha fullt upp...OCh ja folk som misshandlar barn och djur ska skjutas med nackskott..Men det är bara vad jag tycker.Bra att han har hittat "hem"

Ha det bäst...

/Cian

7:09 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Och här trampar jag runt i grottekvarnen medan du trampar i Hollywood! Orättvist :)

8:24 fm  
Blogger Lillasnuttan tycker...

Jag lider svårt av abstinens!!!! Inte av godis eller vin utan av sladder!

8:28 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Skönt med lite uppdateringar. Man får ju abstinens. :)

11:23 fm  
Blogger Humlan tycker...

Ditt skratt passar din personlighet! Det är glatt, glittrande, hjärtligt och äkta!

Lägger allt av när du kommer till det stora landet? Eller är det för stor förslitning på Visakort och mobil...?

12:02 em  
Anonymous Anonym tycker...

Disneyland ar otroligt roligt for ALLA aldrar, ett besok du inte kommer att glomma!!! Ta chansen!

En trogen Disneyland besokare ;)

3:02 em  
Blogger mikebike tycker...

mmmm corona!

btw har millan några nya "roliga grannar" jag tänkter på seriemördartanten

3:19 em  
Blogger Gagga tycker...

Hej du! Längtar att få skratta tillsammans med dig igen. Din tröja är snart klar. Ska jag sy in löstuttar i den så det matchar din lösbak?

3:46 em  
Anonymous Anonym tycker...

Hej Äntligen ett livstecken. Du verkar ju ta vara på tiden. Men ta det lugnt nu ibland så det inte blir för mycket. Har själv bott 2 år i San Francisco i min ungdom. Mina tre tonårs pojkar tycker att jag blivit riktigt effektiv här hemma nu när det blev ett litet uppehåll i läsandet. Här brukar det annars låta så här: Vad gör mamma? Hon läser Mamselamsen. Vem är den där Mamselamsen. Då svarar min yngsta som är tolv att det är den där coola bloggen med Acnespelet. Själv lär jag mig nya saker dagligen. Ett bra tips var att man ska torka sig noga mellan tårna så man inte får fotsvamp. Jag uppskattar verligen ditt skrivande. Fortsätt att ha det bra och hej då från Ingela i Montreal.

4:01 em  
Anonymous Anonym tycker...

Gud så härligt att höra ifrån dig!
Och som vanligt händer det saker :-) Du är obetalbar!
Jag håller Mamselamsens traditioner och sitter här med ett glas rött, sipprar och tänker på dig!
Trosor med inbyggda skinkor klarar jag mig utan. Fyller ut de jag har så himla bra ändå ;-)
Fortsätt att slinka in på Internetcaféer och rapportera till oss med behov av dina rapporter från verkligheten.

5:59 em  
Anonymous Anonym tycker...

Min egen kära mor sitter just nu på Virgin Atlantics flight 7 och anländer till LAX vid 3-snåret.
De Svenska mammorna intar LA, tjohoo!

Bor Millan i Burbank nu om jag minns rätt? I så fall kan jag nästan se dig just nu, jag kan nog se halva Burbank från där jag sitter just nu...

6:32 em  
Blogger Vonkis tycker...

ja, snälla. Köp de där trosorna. De låter ju helt underbara!

har du sett vem som ligger som nummer fem på min lista över mest spelade artister på datorn? FÖRE Carola, inte illa. Inte illa alls.

10:02 em  
Blogger PGW tycker...

De där trosorna kan nog vara fiffiga i picknicktider, du slipper ha något extra sittunderlag, du kommer ha ett på dig.

dessutom kommer du kunna dunsa ner i sittande ställning sådär som små blöjbarn gör. ;-)

10:12 em  
Blogger Vonkis tycker...

PGW
Du är ju så jämarns smart. Det där borde ni kuna sälja in hos något varuhus, inbygda sittdynor till picknicken! Ha ha ha

10:53 em  
Blogger Vonkis tycker...

Och med "ni" menade jag Mamselamsen och PGW :-)

10:53 em  
Anonymous Anonym tycker...

Åååå du verkar ha det så superduperbra!!!!!!!!!!! NJUT!

1:09 em  
Anonymous Anonym tycker...

Valkommen till CA, Birgitta! Tycker mig nastan hora ditt skratt anda nere i San Diego :) Antar att ditt schema ar fullspackat, men har ni vagarna forbi, sla garna en pling, sa kan vi kaka lite akta Mexican food med den dar Coronan till.

8:54 em  
Blogger Linda tycker...

Kan bara hålla med Sara :) Och kom gärna ner hit en sväng!

5:17 em  
Anonymous Anonym tycker...

Hej hej! Hoppas du har det bra!

Tänkte bara va egoistiska och fråga när du kommer hem igen?

Vi saknar dig! (Din skrapande stol vid datorn, fönstret som öppnas och stängs i sovrummet, din musik som hörs ända ner till oss, vitlöksdoften i trapphuset, dina "klack-steg" som hörs genom taket osv)

Och Linus har abstinens från din kristallkrona!

Hej så länge! Hälsa Camilla. Vi ses snart...

8:21 em  
Blogger Lillasnuttan tycker...

SKRIV LITE!!! SÅ MAN VET VAD SOM HÄNER.

8:18 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Så du är i Hollywood du.. blir änna lite avis:)

7:15 em  
Blogger Gagga tycker...

Men Mamsan har du blivit bortrövad eller?
Inga datorer i USA?
Avvand?

KOM HEM!!!!!

10:15 em  
Blogger mikebike tycker...

när kommer du tebax egentligen? börjar undra lixom;)

11:08 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ingen tid att blogga....landar i Sverige pa mandag.... i Nybban pa tisdag.

Gor ett lite fotomontage av vad jag varit med om..... kanske. :-)

8:10 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka