.

Mamselamsen

måndag, april 16, 2007

Ja, så sitter man här igen UPPDATERAD... IGEN!

Fast denna gången är jag inte ensam. I och med att tåget var försenat, missade jag och en tjej från Linköping sista Arlanda Expressen. Så vi fick åka taxi hitut.... gratis!

Och det var en jäkligt talför taxichaffis, må jag säga. Jag vet nu allt om alla älgar som finns i Stockholmsområdet... och de är stora!

Sen kanske jag borde lära mig att hålla truten ibland, för tjejen som sitter vid datorn bredvid och ska mellanlanda på Heathrow på sin väg till New York. Och självklart kände jag mig absolut nödsakad att berätta att det är den värsta flygplats som jag varit med om. Sen diskuterade chaffisen och jag olika flygbolag... och jag tycker som alltid att Britsh airways är värst. Och självklart ska tjejen här bredvid åka med dem. Så nu har jag nog lyckats jaga upp henne rejält. Faaaan, jag och min stora trut!

Annars inget särskilt... ska försöka fördriva tiden i så där fyra timmar.

OBS! Millan... jag har svenskt kaffe med mig.

Over and out/Mamselamsen, pigg... piggare... piggast.


Lite senare.
Jag glömde berätta om den tjocka tidningen jag köpte innan jag lämna Nybban. Jag stod länge och väl och valde bland alla dessa tjocka magsin. Och till slut tog jag en som såg så där extra glassig ut.... "Cosmopolitan"! Snabbt betalade jag den och tryckte ner den i väskan. Men jag tror att jag var lite för snabb och missade ett ord på framsidan. Ordet Brud!! Jag har alltså suttit hela vägen från Nybro till Stockholm och glott på en massa jävla massa brudklänningar, brudskor, brudbuketter och tiaror. Och så har jag lärt mig att det är vansinnigt trevligt om det blir nya bordsplaceringar mellan varje matträtt.... eller att varje gäst tar med sig ett litet tygstycke, så att brudens mor sedan kan sy ett lapptäcke av dem. Alltså, lägg av..... jag vägrar att sy lapptäcken.

Ro hit med en Hänt i veckan.... så jag får lite vettigt att läsa.

Over and out/Mamselamsen, med lite sand i ögonen


3.30
Skulle bara gå ut en stund.
Hittade en jättebra hiss och tryckte på tvåan. Japp, åkte nedåt och nedåt och nedå... och hissdörrarna gick upp och stängdes bakom mig igen. Till min fasa, när jag står där... var jag nu var, satt det stora skyltar på väggarna och dörrarna "Restricted area... Keep out... Larmed". Det var inte utan jag fick en något förhöjd puls. Jag tryckte på hissen igen, för att fort som fan ta mig därifrån. Jo, då hissen kom och öppnade sig... men sen var den som död. Jag tryckte på alla knappar som fanns... men NÄ! Till slut hittade jag en trappa och jag gick upp fyra trappor...inte en enda dörr. Jag såg framför mig hur jag skulle missa flyget och efter fjorton dagar skulle någon hitta mig tämligen förruttnad i en källargång.

Men så bestämde jag mig ändå för att ta mig uppåt. Jag lämnade bagagekärran nånstans i de nedre regionerna av Arlanda och släpade mina väskor fem trappor upp... och tack Gode Gud i himmelens höjd, där fanns en dörr som var öppen. Och nu sitter jag här alldeles utpumpad och med en bruten nagel.... och tänker inte lämna den här datorn förrän det är dags att checka in.

Over and out/Igen

21 Kommentarer:

Blogger PGW tycker...

Kära nån vilka äventyr du har! Jag fattar liksom inte hur du lyckas, jag har bara hittat trista hörn av Arlanda. Fast de har ju byggt om rätt mycket senaste åren, så de kanske har byggt in någon dataspel-live-variant för att pigga upp väntande resenärer?

Så bra att du hittade en brud-tidning, det låter som att du fick mycket matnyttig information där ;-)

7:23 fm  
Blogger Strumpstickan tycker...

Jag tänkte på dig inatt när jag hörde nyheter och väder att det skulle bli snöstorm och en halv meter snö i New York och östkusten i USA i natt....

Hoppas allt går bra med resan!

7:40 fm  
Blogger Linda K tycker...

HA HA HA HA!!! du köpte Brud! jag utnämner dig till dagens hjälte :D

7:53 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Jag kommer hem och du åker i väg. Men du.... ska du inte checka in där man tar hand om barn som reser ensamma? *s*

8:17 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Det finns ingen som du! Vilka äventyr! Och du har inte ens lämnat Sverige, bäva månde USA ;-)

8:26 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Oj, så mycket äventyr innan du ens lämnat Sverige. Hur ska detta sluta? :)

9:11 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Haha lagomt muntert med en brudtidning om man inte suktar efter att klockorna ska ringa och få svassa omkring i stor klol förstås...
ha det gott

12:35 em  
Blogger Bloggblad tycker...

Tyckte att jag såg ett guldaktigt flygplansspår på himlen förut...

Ha det så himla trevligt!

12:59 em  
Blogger Vonkis tycker...

Oj oj oj
JaG hade sketat ner mig där vid hissen jag. Vilken tur att det ordnade sig :-) Ha de bäst i Amerikat!

1:22 em  
Anonymous Anonym tycker...

Hej! Snubblade in på din sida, trevlig läsning..
Jag är en relativt ny bloggare så är fortfarande under upplärning. Funderade på hur du länkat dina bilder under 'gör en insats'?
Hoppas du får en fortsatt bra dag!

2:33 em  
Blogger Humlan tycker...

Du är obetalbar! =D

2:38 em  
Blogger Lillasnuttan tycker...

Sätt ett plåster över nageln!

3:05 em  
Blogger Lillasnuttan tycker...

Och förresten - jag sa ju till dej att bara packa handväskan!

3:07 em  
Blogger Tankevågor tycker...

Jisses! Hur du kan få till det!

4:26 em  
Blogger Frukostflingan tycker...

Jösses! Det är väl bara du som kan få till det på detta sätt och en tidning med brudtema, det skulle jag tolka som ett omen.

5:24 em  
Blogger Ivana tycker...

Haha underbart inlägg!

6:43 em  
Anonymous Anonym tycker...

Är du inte framme snart???

Kramkram

/Cian

6:55 em  
Blogger Lillasnuttan tycker...

HALLÅÅÅÅÅ!!! Var e´ du?

7:51 em  
Anonymous Anonym tycker...

hhhmmmmm .... guuud vad jag är nyfiken ... osså undrar jag vad du gör nuuu ....??

8:08 em  
Blogger PGW tycker...

Håller med Anne-maj, du måste resa med skylt på magen och checka in med andra barn och stappliga pensionärer som ska tas om hand ;-)

8:21 em  
Anonymous Anonym tycker...

Mamma, var är du, har du inte kommit fram? Du har en present som väntar när du kommer hem; luftslottet som sprängdes som mp3, eller har du redan beställt den på Adlibris? I så fall kanske du hellre vill ha Anna Janssons Drömmar ur snö istället?

10:15 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka