.

Mamselamsen

fredag, april 13, 2007

Innan jag beger mig ut på stan måste jag bara säga en sak till.

Jag kan inte fatta varför myndighetspersoner inte kan presentera sig vid namn och säga från vilken myndighet de ringer. Jag fick ett samtal idag, som i princip började så här: "Öhh, har du Stephan där?"

Nu kunde han inte ta samtalet och jag var i princip tvungen att dra ur människan att hon ringde från ***-myndigheten och vad hon hette.

Mycket irriterande!

Over and out/Mamselamsen, ibland väldigt petnoga.

9 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Väldigt irriterande. De SKA presentera sig.

11:13 fm  
Blogger Tankevågor tycker...

Klart irriterande och väldigt oproffsigt! :(

11:47 fm  
Blogger Humlan tycker...

De ska AbsoluT presentera sig!

12:18 em  
Blogger Cornelia tycker...

Oh ja, med för- och efternamn så klart!

12:57 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Visst ska de!

12:58 em  
Blogger Mildamakter tycker...

Det hör till vanligt folkvett att presentera sig tycker jag, oavsett vem man är och varifrån man ringer...

1:25 em  
Blogger Trollsländan tycker...

Jag som arbetar på myndighet presenterar mig ALLTID när jag ringer....hatar när folk inte gör det, väldigt oproffesionellt!!!

2:39 em  
Anonymous Anonym tycker...

Men jag kan inte hålla med så där rakt av. När jag ringer från jobbet presenterar jag mig med namn men INTE varifrån jag ringer! Detta pga av TYSTNADSPLIKT. Ibland är det mycket känsligt att ringa och tala om vad man är för yrkeskategori och varifrån det är. "Morskan"

3:58 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Morskan: Det var ingen sån myndighet.... det var skattemyndigheten som bara hade en enkel fråga.

Trollsländan: Skönt att du sköter dig!!! :-)

5:26 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka