.

Mamselamsen

onsdag, februari 28, 2007

Jag måste få ett svar innan jag dör.

Ibland tittar jag på "Extreme home makeover" och varenda gång sitter jag som ett frågetecken. Det ser så himla mysigt ut när man får se sovrummen, med dess sängar som är mer än halvfulla med stående kuddar. Som på bilden, fast dubbelt upp.
Säng
Var fasen gör de av alla kuddarna när de ska gå och lägga sig? För inte kan de väl ge sig till att bara slänga dem på golvet?

Over and out/Mamselamsen, med tre kuddar... som jag sover med.

10 Kommentarer:

Blogger PGW tycker...

Jag undrade också. Men min engelska familj gjorde just det, kastade ner kuddarna på golvet. De hade å andra sidan en au-pair (jag!) som dammsög heltäckningsmattan varje dag, så där hann aldrig bli smutsigt.

7:37 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Kuddar ska man ha både i säng och soffa. Oklart varför. Vi har bara fyra kuddar i sängen och minst en av dem brukar under nattens lopp hamna på golvet.

8:54 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

PGW: Så det handlar alltså om att ha aupair. Det är därför som vi inte har det så.
Veronika: Jag vet inte heller, för även om man vilar under dagen är det ju väldigt obekvämt.

9:28 fm  
Blogger Kam tycker...

HAHAHAHA! Exakt det har jag också undrat. "ska dom bara slänga kuddarna på golvet???"

9:39 fm  
Blogger Strumpstickan tycker...

Nänä, du ser väl fåtöljen, lägg alla kuddar i en hög i den *skrattar*

9:57 fm  
Anonymous Anonym tycker...

De kanske har en gömd säng som de sover i...
Denna ser kanske bara snygg ut.

11:12 fm  
Blogger Gagga tycker...

Fem kuddar i sängen dygnet runt o ett ännu större antal ovanpå överkastet dagtid, vilka hmmmm....ofta hamnar på golvet nattetid.

11:14 fm  
Blogger Lillasnuttan tycker...

Jag tror att man använder kuddar inte bara för att det ser trevligt och mysigt ut, utan för att många möbler är så obekväma att man MÅSTE ha kuddar för att kunna använda möblerna!

11:24 fm  
Blogger MB tycker...

Vi har sådär många kuddar i sängen och vi lägger dem på en slags byrå/bord som vi har längst ner vid gaveln av sängen, som i alla amerikanska filmer du vet

11:55 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Det finns en rolig scen i filmen "Along came Polly" med Jennifer Aniston där hon blir helt galen på alla kuddar. Ska inte avslöja vad hon gör, om du inte sett filmen.

1:30 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka