.

Mamselamsen

tisdag, januari 16, 2007

Organdonationer.

Barometern skriver idag att donationerna har ökat. Det tycker jag är as-kalas!

Själv satte jag upp mig som en kommande donator för flera år sedan. Om nu någon skulle ha nytta av mina inrökta lungor eller hyfsat väl fungerande hjärta efter min död, så bjuder jag på det. För jag har ju ingen nytta av dem, när jag flyger omkring som en halvmullig kerub bland molnen... spelandes på en harpa.

Dock...begränsade jag mig i vad de fick plocka från min lekamen. Inget ovanför axlarna får de röra.... inte heller mina s.k. fortplantningsorgan.

Så fram tills att stamcellsforskningen har utvecklats ordentligt, finns min kropp som en blivande reservdelsverkstad.

Over and out/Mamselamsen, som nog snart behöver in på femtiotusenmilaservice

7 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Tycker alla borde donera det dom kan av sina kroppar, jag har oxå lovat bort mig till donationsregistret. Fast vissa av oss är mer utslina än andra. Men va fan, hittar dom nått på mig dom kan ha användning av får dom ta det.

11:14 fm  
Blogger Stefan tycker...

jag har sagt att de får ta allt utom hjärna för den vill jag behålla för mig själv. vill ju ha kvar mina hemligheter ju.

tänk själv om någon får min hjärna och hittar alla buggs jag har...

*ryser*

11:23 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Stefan: Exakt... det är just därför ingen får ta något ovanför axlarna på mig. :-)

11:24 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Jag tycker det är en självklarhet..
Tänk själv om det är en själv eller ens barn som behöver nytt organ...Självklart ska man bidra med det man kan..Jag brukar lobba för att lämna blod..Kan man så ska man..

/Åsiktstorpeden
:)

11:46 fm  
Blogger Linda tycker...

Jag anmälde mig också för många år sedan, utan restriktioner, men har börjat fundera på om jag inte ska lägga in några...

12:47 em  
Blogger Mildamakter tycker...

Jag anmälde mig direkt när man kunde göra det för många herrans år sedan, För mig är det en självklarhet helt enkelt

1:18 em  
Anonymous Anonym tycker...

Stamcellsforskning är oerhört viktigt. Just nu jobbar Lillskruttas stamceller med att försöka ta över Nisses kropp.

12:26 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka