.

Mamselamsen

måndag, januari 15, 2007

Klockan snart midnatt och jag är inte ett skit trött!

Bara allmänt glad och förnöjd och vill tipsa om en bok.

Den här!
Bodil Jönsson liten
Jag fick den av Jessica i julklapp och har nu läst ut den. Och hela boken kantas av: "Jaaaaa..... just så är det! Hur jävla korkad har jag inte varit som inte kommit på det tidigare?"

Hur kan så mycket visdom och klokhet finnas i Bodil Jönsson? Och att hon kan sätta ord på det. (Jag har läst alla hennes andra böcker och blev lika förundrad även då.)

Läs den och försjunk sedan i en stunds kontemplation.

Det sistnämnda misslyckades jag totalt med.... jag funderade en stund, sen kastade jag mig över ännu ett nytt korsord.

Over and out/Mamselamsen, förmodligen knäppast i Nybro. :-)

3 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Vaa har Bodil skrivit en till? Måste beställa bums!!!! jag gillar hennes "tio tankar om tid"

9:53 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Och glöm inte boken som hon skrev om "plånboken"

10:04 fm  
Blogger Lillasyster tycker...

Ja, Bodil Jönsson ÄR bra. Måste skriva upp den nya boken på min önskelista hos Adlibris så jag inte glömmer att köpa den nästa gång...

10:04 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka