.

Mamselamsen

tisdag, januari 16, 2007

Julen är slut!

Och det är med lite sorg i hjärtat sakerna plockas ner. Fast beslutet om att det var dags, togs inte av oss, utan av stjärnan i mitt sovrumsfönster. Den dog idag.

När man plockat bort det som under en lång tid gett oss ett dovt och mysigt sken, uppdagas något annat. Skitiga fönster!
Skitigt fönster liten
Jag putsade detta... på insidan! Och det var inte ett år för tidigt. Jag har sällan skådat ett fönster med mer kattassar och kattnosar på. (De andra fönsterna får vara... än så länge ser man hyfsat ut genom dem)

Sen upptäckte jag en annan grej... en grej som gömt sig bakom en gardin. En överlevare!
Överlevare liten
Den har överlevt månadslånga torkperioder... ett otal kraschar i golvet... och stora tuggmärken. Men nu när den stora katten med den oregerliga rumpan inte längre bor här, så har den belönat oss med att skjuta två nya skott. Den står nu i mitt sovrum och ska omhuldas med många vackra och snälla ord.... och en skvätt vatten ibland.

Over and out/Mamselamsen, som nu verkligen måste ta en tupplur i den gamla vanliga soffan.

9 Kommentarer:

Blogger Tankevågor tycker...

Visst blir man förvånad när man hittar såna där överlevare? Det där har jag också varit med om och funderat över hur det är möjligt att de klarat sig. Snacka om livskraft!

4:33 em  
Anonymous Anonym tycker...

Va! bor inte Elsa längre hos er? Var är hon?? missa för övrigt inte solskensbilderna i min blogg idag! :-)

5:21 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Josephine: Ebba har flyttat ut på landet

5:26 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

LG: Jag har ett par Svärmors tunga som står ute i trapphuset.... de har inte fått vatten sen i somras. Jag vill att de ska dö, så att jag med gott samvete kan få slänga dem. Men icke!

5:37 em  
Anonymous Anonym tycker...

Saknar du henne?

5:39 em  
Anonymous Anonym tycker...

Va? Är det meningen att man ska SE UT genom fönstren??? Jag trodde de bara var till för att släppa in ljus...

;o)

6:16 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Josephine: ja... fast hon trivdes inte som innekatt.

Tess: Men om det inte kommer in ljus då?

7:23 em  
Anonymous Anonym tycker...

Mja, mjo, iofs, det är ju lite disigt inne, det kan man inte komma ifrån... ;o)

12:05 fm  
Anonymous Anonym tycker...

nej, Norska skogskatter behöver mycket rymd omkring sig... skönt för henne, lite synd om dig. Bra att ni ändå har Elsa kvar.

6:22 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka