.

Mamselamsen

torsdag, januari 25, 2007

Ebay är fantastiskt.

Man kan sälja precis vad som helst där.

Nu är det en kille i Australien som vill sälja sitt liv. Han har visserligen inte fått några bud än och han är på väg att ge upp. Men vá fan... vem vill ha ett nytt liv som fruktleverantör, kunna jonglera med eld och ha ett dåligt förhållande till ex-flickvännen? Och så bor han till råga på allt i Australien... stället med flest giftspindlar och giftormar på jorden. Nä, tack!

Men jag har starkt funderat på att lägga ut mitt eget liv på Ebay och köpa mig ett nytt... det är ju aldrig fel att förnya sig. Och startbudet kommer att vara en krona eller "Köp direkt": 16 miljoner

Så, för dessa pengarna får Ni:
- ett för tillfället väldigt lugnt liv i södra Sverige i en småstad med "ättestupa" på torget.
- en bättre begagnad make, som är en jäkel på kubb och att kasta hästsko.
- en jäsande katt som har för vana att stoppa upp morrhåren i näsan på folk.
- en leopardmönstrad morgonrock med dito tofflor.
- 69 handväskor.
- två barn som man aldrig kan skryta nog över.
- ett gäng guldskor.
- förmågan att hata "Extreme homemakeover" och samtidigt inte kunna kan låta bli att gråta floder på slutet av programmet.
- rätten att vara inneboende i en H-formad lägenhet.
- en smågalen far (84 år) med splitterny bil, nyinstallerad bergvärmepump och som veckotradar på Börsen.
- en ibland tuppjuckad dator.
- en karta över Hollywood, med alla de trevligaste restaurangerna inprickade.
- fjorton miljoner nagellack av märket Sally Hansen.
- en treveckors kurs i hur man lagar och fotograferar mat, samt hur man på bästa sätt hasar sig fram i tofflor.
- schema för hur man på smartast sätt bär upp två vedkorgar från källaren till tredje våningen utan att dö på kuppen.
- förklaring på vem lilla M är.
- recept och tillvägagångssätt på hur man skitenkelt bakar sex kladdkakor på en gång.
- ett väldigt lustigt (läs konstigt) fungerande hjärna
- alla inloggningsuppgifter till Mamselamsens blogg.

Hm........... *läser*

Hm.......... *läser igen*

Första... andra.... tredje.... såld!

Vilket jävla klipp jag gjorde!

Over and out/Mamselamsen, reinkarnerad.

8 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Jag är tyvärr allergisk mot katter, annars hade det ju varit givet;-)

2:19 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Asch.... det var ju ändå redan sålt! :-)

2:49 em  
Anonymous Anonym tycker...

Jag tror att du gjorde ett bra köp. 6 kladdkakor på en gång. Det är nåt som slår högt på livmarknaden.

3:52 em  
Anonymous Anonym tycker...

lugnt liv? jag trodde du jobbade häcken av dig på "mat och mums"??

jag skulle bryta ryggen av mig servande vid borden så det får va'

dagens goaste skratt hos mig!

8:13 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Josephine: Jag tror du missat något. Mamsans är sålt och finns inte mer!

Kaninna: Det tror jag också.

9:38 em  
Anonymous Anonym tycker...

Det gick undan, man hade ju inte en chans! Hade nog bjudit annars - inget dåligt liv det där :)

10:57 em  
Anonymous Anonym tycker...

oj, redan?
Det var väldans. Inte ett år alltså? Vill du ge mig blogg-länken till avslutet?

11:02 em  
Anonymous Anonym tycker...

Hittade det efter en genomletning under December. Ni får väl försöka göra ngt kul som inte går i ett lika högt tempo?... (vad det nu kan vara)

11:20 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka