.

Mamselamsen

tisdag, oktober 10, 2006

Tillbaka till forntiden.

Jag vågar inte ha Internetbank ... jag vågar inte handla på kortet ... jag vågar inte ta ut pengar "ur väggen" .

Från och med nu ska jag att bli alla bankers skräck.... jag ska gå in där varje dag och ta ut en hundring åt gången. Inte mer... för då kan jag ju bli rånad av någon som ser hur mycket jag tar ut!

Jag undrar om de bjuder på rundvandring i kassavalven och kaffe med Wienerbröd efter tionde besöket?

Man borde kanske också ta sig till till Jysk och kolla in deras uppblåsbara madrasser. Det är kanske dags att införskaffa en sån och börja fylla den med pengar. "Prinsessan på Ärten" kan slänga sig i väggen... här ska bli "Krösuskäringen på kosingen".
Mynt liten
Lite hårt kanske... men vad fan!.

"Bättre hundra kronor i madrassen, än tio tusen på banken", kommer hädanefter att bliva min melodi.

Over and out/Mamselamsen, klurig.

7 Kommentarer:

Blogger Ilva tycker...

Du kommer att kanna dig som prinsessan pa arten!

9:20 fm  
Blogger Ivana tycker...

Jag är tvärtom, vågar inte ha pengar i plånboken. Tar jag ut en hundring för att köpa en dosa snus så försvinner resten av pengarna 5 minuter efter. Jag kan inte stoppa det!

9:25 fm  
Blogger Unknown tycker...

Dessutom ska du ta ut hundringen i en-kronor...:) helst ovikta...

9:45 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Det är ju smidigt att handla på kort. Hålla på och springa till bankomaten känns bara jobbigt.

12:50 em  
Anonymous Anonym tycker...

Vilket spännande liv du kommer att få nu!

4:44 em  
Anonymous Anonym tycker...

Jag tror att du kommer att sova skönare än på en Tempur madrass. Känns det knöligt en morron är det ju bara att putta in några tior.

5:12 em  
Anonymous Anonym tycker...

dagens växel?
ah, roligt med mynt!

11:19 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka