.

Mamselamsen

måndag, oktober 09, 2006

Det händer så mycket spännande grejor här.

I Kalmar har "Kinesen" börjat fälla träd och gräva. Och varje gång han dimper ner i Kalmar, har han nya projekt på gång. Nu ska det bli två mässhallar. Det nya "China town" ska inte bli 300 lägenheter utan 1000. Det jättehöga hotellet är inplanerat. Flygplatsen ska troligen byggas ut. Iiiiii.... jag kan bara inte vänta tills att han kommer nästa gång med nya planer i bagaget.

Ett litet litet aber är att ingen verkar ha kunnat kolla hans bolagshandlinger.... på kinesiska och det har bara kommit in 12,5 miljoner på svenska konton. Men varför måla fan på väggen?

Men frågan är... var ska han själv bo? Det måste ju vara ståndsmässigt... han är ju trots allt "kung i Kalmar" Jag tycker att vårt idag förlusttungda Kalmar slott vore en idé. En "kung" ska väl kungligt bo. Dit med lite drakar i gigantformat och vips har vi "Förbjudna staden" nummer två.

"Kung" nummer två, härjar vilt i Kosta och Orrefors. Det ska byggas och byggas och byggas.... Proteströster har börjat höjas mot expansionen runt Orranäsasjön.

Och jag.... jag håller truten och planerar utnyttjning... nä, det ordet låter så fult.... användning av denna förändring i regionen, för att sno åt mig en liten liten bit av kakan.

Var så säker!

Over and out/Mamselamsen, som måste sätta på magtryckaren innan jag drar till Mamsans

2 Kommentarer:

Blogger Unknown tycker...

Å ändå så ansträngde jag mej till mitt yttersta för att häva förlusten för Kalmar slott genom att tokshoppa i shoppen när jag var där :)

Låter MYCKET spännande..

hohoho...jag avvaktar tills det är dags att bygga lägenheterna...Då smäller jag till och säljer på dem toastolar och annat tjafs till badrummen :)

1:37 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Vilding. Ja, vilken idé! Om de inte importerar direkt från Kina.

De kanske har specialtoastolar... man har ju hört att de har "sina" *rodnar' på tvären.

9:59 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka