.

Mamselamsen

söndag, oktober 08, 2006

Lat söndagsmiddag!

Det blev Thailändsk nudel- och oxfiléwok.

Först går man till Willys och inhandlar en sån här påse.
Wok2 (1) liten
Sen rotar man lite i frysen... där ligger det alltid oxfilé och skrotar. För det vet man ju, att alla har oxfilé i frysen... i allafall efter ett strömavbrott och grejen ska anmälas till försäkringsbolagen. Och jag är inte sämre.

Skär oxfilén i tärningar och häv i woken.... sen blir det så här.
Wok2 liten
Lite extra salt och svartpeppar är aldrig fel.

Det var svingott!

Jag hade tänkt att ta skvätten vin som fanns kvar sen igår.... men hade ingen lust. Får se om jag gör det sen.

Over and out/Mamselamsen, som nu ska hänga upp en maskin tvätt till!

12 Kommentarer:

Blogger Ullton tycker...

smarrigt, här blir det fisksoppa!

6:30 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

UlltoN. Det är också svingott. Oh, jag måste laga MIN fisksoppa snart igen.... det var skiiiitlängesedan

6:33 em  
Blogger Unknown tycker...

En maskin till ?? Snart Mamsen får du ge dej..Vad kommer härnäst? Medmera-kort?? :)

6:51 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Vilding: Det HAR jag redan! :-)

6:53 em  
Anonymous Anonym tycker...

Men hur kan det vara svin-gott när det var oxfilé ni åt? *fniss*

Klart att alla har oxfilé i frysen, lite lyx måste man väl unna sig mellan varven.

En annan hade ugnsstekt fläskfilé och potatisgratäng med rotfrukter i lunchlådan både igår och idag - rester efter fredagens bokningsmiddag - plus att det blev tårta till efterrätt idag - rester efter dagens födelsedagsbokning...

Ibland är det extra gott med rester :-)

9:34 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

ann-charollte: Hihi... jag kan verkligen undra hur jag tänkte... det borde ju ha varit Kosse-gott!

Rester är nästan alltid godare än den nylagade maten. Den har liksom legat till sig.

10:20 em  
Anonymous Anonym tycker...

Här blev det också superenkelt :lite fjärilspasta, några överblivna räkor, en skvätt grädde, hummerfond och lite parmesan. Gottigott!

11:38 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Tourn: Låter skitgott.

7:27 fm  
Blogger Vonkis tycker...

Skulle äta sill och potatis i går men döm av mon förvåning då locket till sillburken inte var ordentligt påskruvat, så det blev flingor och mjölk i stället. Ska vrida nacken av den som inte skruvade på locket, för det kan ju iiinte ha varit jag.

8:19 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Vonkis: Självklart inte DU!

8:44 fm  
Anonymous Anonym tycker...

*fnitter* Det låter som efter de stora strömavbrotten i Kista-området (Sthlm) för några år se'n; ingen ström på 3 da'r så det var ju bara att dumpa innehållet i frysen.
Jag tog pliktskyldigt fram vågen & vägde varenda påse jag hade innan jag skickade in en lista till försäkringsbolaget.
Jag hade x antal kilo älgkött (kommer inte ihåg, men större delen av köttet vi hade var älg, säkert 4-5 kilo) med på listan & fick en snorkig förfrågan av en försäkringsgubbe per telefon om jag inte hade haft hummer & kaviar i frysen också?
Är väl inte mitt fel att svågerns pappa är jägare?!
Fast oxfilé hade jag inte... ;)

10:40 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

ninnibeth: Hihi...

10:01 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka