.

Mamselamsen

söndag, oktober 08, 2006

Jag skulle ge Er ett rejält kattslagsmål.

Men när väl kameran behagade fotografera, såg det ut så här på brottsplatsen.
Kattslagsmål2 liten
Tomt! Jag vänder kameran snabbt åt höger och knäpper.
Kattslagsmål3 liten
Japp, på en hundradels sekulnd har de tagit sig genom TV-rummet, köket och ut i matrummet.

Vid nästa omedelbara knäpp, ser det ut så här.
Kattslagsmål liten
Antingen har jag världens snabbaste kattor eller så har jag världens mest långsamma kamera.

Over and out/Mamselamsen, som nu mentalt ska ställa om sig till måndag.

10 Kommentarer:

Blogger Ivana tycker...

Katter är de största brottslingarna som finns. Osynliga! Sedan är de så galet söta att det inte går att anklaga dem för något :)

8:26 em  
Blogger PGW tycker...

Nänä de där katterna slåss aldrig, det syns ju på bilden ;-)

8:39 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Just nu är de som små oskyldiga änglar.... men jag vet vad som händer när vi ska gå och lägga oss... då flyger fan i dem och de rusar som idioter i en halvtimme. Och då gäller det att inte stå ivägen

8:41 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

PGW: Jag lovar! Ebba hade ett rejält nacktag på Elsa... och Elsa skrek... eller jamade i allafall.

8:42 em  
Blogger Tankevågor tycker...

Djungelfeber kallar vi det här hemma. Tur att din fina elefant höll när de for runt i fönstret.

9:11 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

LG: det är nog det enda som står riktigt stadigt här. :-)

9:47 em  
Blogger Lilla B tycker...

vad är väl ett älgmöte mot ett redigt kattslagsmål??

9:59 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

lillab: Ditt var nog fasen så mycket mer spännande... här är turboslagsmål allt emellanåt.

10:17 em  
Blogger Vonkis tycker...

Varför gör katter alltid så? Springer och jagar varandra när man ska sova alltså? Blir galen på det.

8:17 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Vonkis: jag har ingen aning.... och nu är de på gång igen. .-)

8:43 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka