.

Mamselamsen

tisdag, oktober 17, 2006

När jag blir stor, ska jag bli politiker.

För det enda riktigt hemska jag har i bagaget är tre felparkeringar.

Har inga fortkörningar, inga barnflickor. Jag har inte heller falskdeklarerat.... i år kommer jag t.o.m. att få en gigantisk restskatt. Jag har inte köpt Toblerone. Och jag har aldrig slagits på krogen. Jag har visserligen glömt betala TV-licensen efter en flytt, men det blev jag snart varse när en pejlare ringde på dörren.

Tro det eller ej, men jag har inte heller varit på porrklubb.

Och det enda svarta jag tagit emot under åren är ett antal kattor.

Faktum är att jag skulle bli en fenomenal politiker, med ett hysat vitt samvete

Vem vill ha mig?

Over and out/Mamselamsen,

7 Kommentarer:

Blogger PGW tycker...

Men du lever ju i verkligheten med fötterna på jorden. Du kan ju inte bli politiker. Fattaruväl ;-)

8:19 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Asch... tänkte inte på det.

8:24 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Finns det någon som inte betalat barnvakt svart, eller betalt några grannungar för att rensa rabatter? :)

8:31 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ooops... jag har betalt en barnvakt svart en gång.

Politikerbanan är alltså körd för mig!

8:37 fm  
Blogger schmut tycker...

du är för vit, de andra politikerna kommer inte kunna relatera till dig.

10:10 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Schmut: jag ger mig... men jag ska jobba hårt på att bli en ekonomisk anarkist jag också. :-)

3:42 em  
Anonymous Anonym tycker...

mamma mu låser dig varje kväll lika så risken finns år nybörjare alla tanter ibörjan gammal krögar käring och popp mormor god sömn på dig själv sover jag nästan aldrig mamma mu

10:16 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka