.

Mamselamsen

onsdag, oktober 04, 2006

Jag har varit beroende en gång.

Just av det de skriver om i Aftonbladet ... nässpray!

Näsan "spekade" igen, så fort jag inte sprayade den och som värst blev det 4 gånger i timmen. Men jag sökte inte läkare för det, utan agerade logiskt istället. Jag började trappa ner.

Jag stod ut så länge som möjligt på dagarna utan att spraya, (man kan ju faktiskt andas genom munnen) vilket gjorde att beroendet kom av sig lite. Jag tog svagare och svagare Nezeril. Till slut var jag inne på spray för bebisar och bara en gång om dagen... när jag gick och lade mig.

Och utan att jag märkte det, försvann till slut min nästäppa.

Sen dess är jag väldigt försiktig med dessa små flaskor.

Over and out/Mamselamsen, fri från denna omgången förkylningar.

7 Kommentarer:

Blogger Vonkis tycker...

Är ocksåväldigt försiktig med nässpray, har bara använt vid två förkylningar. Moderskapet däremot är fast. Nezeril för bäbisar, finns det?

8:17 fm  
Blogger schmut tycker...

min styvmor förlorade luktsinnet pga sitt nässpray beroende.
true story. kanske inte så coolt att berätta på NA dock..

8:23 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Vonkis: Japp. 0,1

Schmut: Då hade jag nog tur!

8:25 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Jag blir tvärberoende så fort jag tar nässpray! Får sen flåsa genom munnen i 2 dygn till allt är som vanligt igen..

1:11 em  
Blogger Veronika tycker...

Jag tycker det är verkar så läskigt att "spruta upp" nåt i näsan att jag aldrig (alltså på riktigt - aldrig) använt nässpray. Jag brukar överleva förkylningarna ändå, för som sagt, det går ju att andas genom munnen.

3:03 em  
Blogger Ivana tycker...

Nässpray är livsfarligt, jag förbjöd det direkt här hemma då min kära man verkade helt besatt av det. Själv har jag aldrig provat & tur är väl det.

4:18 em  
Anonymous Anonym tycker...

Det har hänt mig också! Precis med Nezeril. Jag gjorde som du munandades tills jag blev av med det. Det här är många år sen nu och jag törs inte använda nässpray igen.

11:56 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka