.

Mamselamsen

måndag, oktober 02, 2006

H Ö S T !

Det är nu äntligen tiden där mys-pys-pyssel-tända ljus-sticka halsdukar-kärringen vaknar till liv i mig. Fast det sista var nog att hugga i. Stickar gör jag bara när jag har obregränsat med tid... och det har jag inte..... just nu.

Varje år blir jag lika glad och lycklig över att hösten är här. Inget "tvång" på att sola, bada, grilla eller vara så där semester-äckel-glad.

Nu kan jag vara den jag egentligen är.

Ett trynande murmeldjur.

Over and out/Mamsemurmlan

6 Kommentarer:

Blogger danne tycker...

Mamselimamsensa: Det é ju det jag har pratat om i flera veckor ju!!! :-) Njut bara njut. *häller upp en lite stänkare til fröken ala äggtoddy* ;-)

10:16 em  
Blogger Veronika tycker...

Nu blev jag grillsugen.

12:40 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Danne: Jag göööör det!

Veronika: Nä, hur kan man? Det säger jag, för jag har aldrig riktigt fattat grejen med att grilla.

7:14 fm  
Blogger Veronika tycker...

Du skrev nåt om att grilla, och då KATJING sa min hjärna. Och så blev jag grillsugen. Vet inte hur det gick till.

8:49 fm  
Blogger Vonkis tycker...

Hösten är verklgien härlig. Tända ljus, krypa upp i soffan med en bok eller se en film, ta p åsig en pläd. Det är härligt. Och bäst är det om regnet slår på rutorna också.

9:15 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

veronika: Näää...

Vonkis: Jaa, det är just det jag gillar!

4:09 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka