.

Mamselamsen

måndag, oktober 02, 2006

Inte sovit mycket i natt.

Åskat hela hela natten! Vaken var jag, men inte fasen orkade jag masa mig upp och dra ut modemet och routern. Jag bara låg i sängen och hoppades på att Stephan skulle göra det... men icke. Så det var under "stööööörsta, möööjliga tystnad" som jag satte på datorn idag.

Och se... det funkade!

Läser nu i Aftonbladet att det är en myt att bilen skulle vara ett säkert ställe, när det åskar. Så förmodligen hade jag som liten, en jäkla tur som överlevde de gånger när hela familjen blev uppskrämda ur sängarna och fick sitta och huttra i bilen, när det blixtrade som värst. Fast lite spännande var det.

Jag har nu fått det regn jag bad om igår.... svamparna behöver ju sitt. Så med lite glädje, ska jag gå i regnet (under mitt leopardparaply) till jobbet.

Over and out/Mamselamsen, förhållandevis pigg

5 Kommentarer:

Blogger Unknown tycker...

Åska vad mysigt..Om man är inomhus vill säja..


Det kan gärna få regna lite här också..så att jag kan få dansa runt i mina jättesöta blommiga gummistövlar :)

7:38 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Det kanske är på väg... för här finns då ingen åska kvar.

8:15 fm  
Blogger danne tycker...

Mamselemamsen: Jag tror du missförstått det där med bilen som säkert ställe. Grejen är att om man har en cool bil, som till exempel en Jagga, ja då gör det inget om blixten slår ner. Skulle man mot all förmodan dö av smällen kommer man dö lycklig och det är det som är grejen. Så köp en jagga. Den kanske inte räddar liv men du kommer garanterat till himlen. ;-)

11:07 fm  
Blogger Simon tycker...

Jag saknar svensk sensommaråska! (finns det ordet?)

3:30 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Danne: Jag är alldeles för snål att skaffa en sådan bil. Bara servicen kostar skjortan... och de pengarna kan jag ha mycket roligare för... även om jag inte kommer till himlen. .-)

Simon: Det har åskat idag också... skitmysigt!

4:30 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka