.

Mamselamsen

lördag, september 30, 2006

Tidningen "Dina pengar" har listat de tio sämsta affärsidéerna.

Här är diegos lista över 10 usla affärsidéer:

-Stå upp-komiker. Idag finns bara runt 40 svenska ståupp-komiker som kan leva på sina framträdanden.
-Formgivare för eget klädmärke. "Starta inte eget innan du jobbat på olika typer av modeföretag", tipsar de som lyckats.
-Homestageing. Många i branschen tar inte tillräckligt betalt för att gå runt.
-Bokförlag. För dem som inte blir riktigt stora är det svårt att få lönsamhet i företaget.
-Skivbolag.
-Keramiker. För att lyckas måste man vara otroligt envis och göra samma sak om och om och om och om igen utan att tappa gnistan...
-Eget kafé.
-Professionell coach.
-Smyckesdesigner.
-Författare. Många har inte det tålamod som krävs för att verkligen sätta sig ner och skriva.


Ok..... blåst igen!

Over and out/Mamselamsen, som borde gå och dränka sig. :-D

7 Kommentarer:

Blogger Bloggblad tycker...

Den sista punkten på listan kände jag redan till...

6:11 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Bloggblad: Blåst du med alltså! :-D

6:12 em  
Anonymous Anonym tycker...

Tack för listan. Du räddade mig. Det var bra att veta, då ska jag inte bli det på sista listan!

6:17 em  
Anonymous Anonym tycker...

..bli det som står sist på listan. ska vara rätt. Annars är Bloggblad på mig med grammatiken och stavningen! *s*

6:19 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

anne-maj: Det ante mig! :-)

8:51 em  
Blogger Bloggblad tycker...

Anne-Maj: Såsom svenska-som-andraspråkare har du extra dispens! Dessutom är jag jättesnäll mot privatskrivare som slarvar, det har jag ju talat om. Hädanefter ska jag vara snäll även mot offentliga skribenter, annars får jag väl några felplacerad kommatecken sparkade efter mig...

Mamselamsen: Blåst brunett? Finns det? Är det inte bara blondiner?
Jag har satsat fel på så vis att jag inte är blond skandalös deckarförfattare,bara skandallös barnboksdito. Barnböcker om man är okänd... ingen kosing.

10:12 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Blåst du med alltså! *suckar*

10:24 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka