.

Mamselamsen

fredag, september 29, 2006

Smitit hem tidigare idag! UPPDATERAD!

Ska ju fredagsskapa!

Pasta och min köttfärssås!

Foton? Nja... jag vet inte.

Over and out/Mamselamsen, skuttar ur skandalerna.

Uppdaterad!
Ingen kamera hemma... men lite tips kan Ni få.

I min köttfärssås ingår creme Fraiche och kaffegrädde! Sån där jäkla dyrt lafs som heter Minimat (7% fett) eller matlagningsgrädde (15% fett) kör jag inte med. Vanlig kaffegrädde på 10 % är så himla mycket billigare än den andra skiten med vackra namn.

Sen måste man ha Bongs kalvfond för att få den rätta knorren. Och gröna oliver och en massa krossade tomater. För att inte snacka om löken! Sen toppar man det hela med riven Västerbotten.

Maten är godkänd av riktiga gourmeter. Ebba och Elsa slickade nästan bort glasyren på assietterna med smakprovet på.

Faaaan, nu är jag hungrig.... var är min karl

Skapelsevinet blev en helt ordinär Mauro för sådär femtio kronor flaskan.`

Over and out/Mamselamsen, i tagen

14 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Snääääääääla du! Det har varit tunnt på matbilder. Jag är utsvulten.

4:28 em  
Blogger Ilva tycker...

jag tror (las hoppas) att du kanner dig lite for trott for att ta bilder...

4:30 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

anne-maj: Bara för att Ilva sa så, ska jag lägga ut en massa smaskiga bilder.... eller nä förresten. Kom just på att kaneran är på jobbet.

Attans!

4:32 em  
Blogger Ilva tycker...

puh!

5:01 em  
Blogger Ilva tycker...

puh!

5:02 em  
Blogger PGW tycker...

Näää snääälla slipper vi matfotona ... ;-)

5:15 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Japp, tyvärrrrrrrr!

5:46 em  
Blogger Ilva tycker...

no comment. jag tackar gudarna.

5:47 em  
Blogger PGW tycker...

apropå nåt helt annat, du ville ha en GD sa du?

http://www.youtube.com/watch?v=UGRryKOfH1o

5:50 em  
Anonymous Anonym tycker...

Muttrar surt, där gick jag miste om min fredagsnöje!

Ilva, jag älskar dina matbilder men behöver lite motvikt i vardagen!

6:09 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

PGW: Typiskt understimulerad. Man ska inte ha enGD, när man bor i lägenhet.

Anne-Maj: Sorry! Nästa vecka. :-D

6:11 em  
Anonymous Anonym tycker...

När mina danska farbröder lagade middag blev det ofta "vaelted lokum"(omrört skithus)(MKT fritt översatt!!)dvs köttfärssås. Din köttfärssås låter väldigt piffig. Bra tips med kaffegrädden."Morskan"

6:26 em  
Blogger Vonkis tycker...

Jag brukar riva ner lite vitkål i min köttfärssås, väldigt gott men ser lite...mysko ut... Jag vill med att du ska lägga ut en bild. Så länge det går att äta så... :-)

9:09 em  
Blogger LipglossHeaven tycker...

Mammas kottfarssas!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Fy faaaan vad gott!!

Den e bast..helt klart!!

10:13 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka