.

Mamselamsen

onsdag, oktober 04, 2006

Ibland är jag väldigt glad att jag är en gammalmodig stofil!

Jag har under alla år vågat vägra Internetbank.... och blivit kallad fossil. Och efter det att ha läst om alla hästar som obemärkt kan ta sig in i min dator och sno alla mina pengar, får jag vatten på min kvarn. Kalla mig gärna fossil.... rik fossil!

Det mest avancerade jag gör, är att ta ut "pengar ur väggen"... och det tänker jag fortsätta med. Och jag tänker även fortsätta med mitt gamla bankgiro och gå in på banken när jag vill något mer avancerat. (Då kan man också få sig en trevlig pratstund.... det är väldigt trevlig personal på både Nordea och Swedbank här i Nybban.)

Så ingen jäkla häst ska få sno åt sig mina surt förvärvade kronor!

Over and out/Mamselamsen, ibland bakåtsträvare

3 Kommentarer:

Blogger Vonkis tycker...

Jag klararmig inte utan min internetbank, det är mitt beroende. Undra sa flundran hur man trappar ner internetbaknsberoende? Finns det internetbanker för barn???

8:19 fm  
Blogger PGW tycker...

Om det bara FANNS en bank där man kunde knalla in och uträtta ärenden (och utan att betala 40 spänn per inbetalningskort) så skulle jag överväga det. Men banker vill ju inte träffa sina kunder.

8:23 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Vonkis: Genom att ta sig tid att gå till banken eller skaffa giro.

PGW: Jag betalar ingenting när jag får utbetalningskort. Sätter man in pengarna på ett konto, kostar det ingenting.

Räkningarna? Se ovan.

Jag skiter i om bankerna inte vill träffa mig... jag går in ändå. .-)

8:28 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka