.

Mamselamsen

fredag, september 15, 2006

Slutspurten inför valet.

Nu verkar de allt lite desperata.

När jag gick över torget idag, formligen kastade sig "valfolk" över mig. Det hjälpte inte att jag sa att jag redan hade bestämt vad jag ska rösta på. Så nu sitter jag här med handväskan full av broschyrer från fyra olika partier.

Orkar inte skriva mer just nu... måste ju Fredagsskapa! Det blir nått så simpelt som kycklingfilé, kroketter, sallad och nån läskigt gräddig och ljuvlig sås. Kvinnan in programmet "Du blir vad du äter" skulle ha fått hjärtsnörp med påföljande epileptiskt anfall om hon hade varit här och sett allt vi ska stoppa i oss ikväll.

Desserten blir honungsrostade jordnötter och en Marabou chokladkaka "Daim".

Inget kolesterol... inget socker... inget fett alls!


Har jag förresten berättat att jag förutom allt annat är en rackare på att ljuga för mig själv.

Over and out/Mamselamsen, helgledig!

4 Kommentarer:

Blogger Dakota tycker...

lycka till med Fredagsskapandet & smaklig måltid! :)

5:23 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

"Spank you"! :-)

5:30 em  
Anonymous Anonym tycker...

Min svärmor är en hejare på att laga mat. Hennes kommentar är ALLTID : "I det här är det inget farligt alls. Det är bara lite grädde och lite smör. Ät nu bara." Och maten är alltid supergod. Så.. ät med gott samvete i kväll. För det är ju inget "farligt" i maten!"Morskan"

9:14 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Morskan: Det GJORDE vi! :-)

8:19 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka