.

Mamselamsen

torsdag, september 14, 2006

Vad är att LEVA?

I någon av de tidningar som dimper ner här, ställdes den frågan. Jag frågade syrran och hon tyckte att det var att vakna glad. I Amelia eller Laura (jag minns inte vilken det var) handlade det om att köra järnet.

Jag har ofta, ofta funderat på det.

Och för mig betyder att leva, att "äga sin tid" och kunna göra vad man vill med den.

Finns det något bättre förslag? Jag tar till mig allt.

Over and out/Mamselamsen, som står inför en vändpunkt i livet.

4 Kommentarer:

Blogger Vanja tycker...

Carpe Diem...

10:50 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Japp... men inte alltid så lätt när man inte äger sin tid.

11:26 em  
Anonymous Anonym tycker...

Tycker nog att du slog huvudet på spiken :) "äga sin tid" Skitbra!

11:42 em  
Blogger l*eva tycker...

För MIG, är LEVA...att fortfarande kunna Känna:

Glädje
Sorg
Dofter
Stämningar
Hunger
Mättnad...you name it all...Helt enkelt, att bara VARA! (ibland gott NOG)

att försöka med Carpe Diem...har jag slutat med!
Carpe Diem (fånga Dagen)...hej och hå...Oftast Fångar Dagen mig!
Jakten på den Röda Rubinen...ja, den jakten...var bara slöseri med energi.
-att sitta på en Stol och Glo...är ETT sätt, att FÅNGA Livet!

1:54 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka