.

Mamselamsen

torsdag, september 14, 2006

Jag och kashmir.

Jaaaaa, jag älskar kashmir!

Så när jag häromdagen gick in på Lindex , fick jag glädjefnatt.
Där på en galge hängde denna mjuka, gosiga och grå kofta med lite mönsterstickning fram och skrek... "Ta med mig hem"!
Kofta liten
Kashmir och silke!

Jag högg den så fort som egentligen bara en uppretad kobra kan. Snacka om "Halleluja-moment"!

De kommer att få in den i flera färger och gissa vem som har paxat en i varje färg?

Nu gäller det bara att hitta ledig tid att kunna bära dem på. Men å andra sidan blir de aldrig omoderna.

Over and out/Mamselamsen, fortfarande med tryck över pannan.

5 Kommentarer:

Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jag kemtvättar... vågar inte tvätta själv.

8:45 em  
Anonymous Anonym tycker...

Hmm tänk jag tycker att jag hör dem ropa hela vägen hit! Även jag är mycket svag för kashmir så detta måste kollas upp på plats i morgon. Mycket fin kofta, mycket bra köp! =)
stort tack för hjälpen med mitt skolarbete!

9:13 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Helena: Skynda dig!

10:08 em  
Anonymous Anonym tycker...

Du... Jag ska till Nepal och då ska jag shoppa lös på Kashmir!!!

10:11 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

anne-maj: Va... ska du dit?

10:36 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka